Із учорашнього дня жителі Троєщини можуть добратися на правий берег столиці в об’їзд автомобільних заторів — спочатку швидкісним трамваєм, а потім — електричкою. Урядовці переконують: нововідкрита модернізована трамвайна лінія знизить автомобільну завантаженість масиву та забезпечить киянам комфортну та швидку транспортну альтернативу.
Трамвайну лінію, яка довгими роками не працювала, реконструювали та модернізували. Тепер тут курсує 15 швидкісних і безшумних трамваїв. Транспорт рухається двома маршрутами — від станції «Милославська» до залізничної платформи «Троєщина-2» та від станції «Вул. Сабурова» — так само до міської електрички. На першому маршруті інтервал між поїздами становить чотири хвилини, на другому — 12 хвилин. Під час реконструкції було відновлено п’ять старих і додано дві нові трамвайні зупинки. Удень, коли міська електричка не курсує, трамваї прямуватимуть від станції «Милославська» до станції «Генерала Ватутіна», де пасажири зможуть скористатися новим тролейбусним маршрутом №28 прискореного режиму руху. Тролейбус ходитиме до залізничної станції «Зеніт» через станцію метро «Петрівка» з інтервалом п’ять хвилин.
Першими швидкісним трамваєм проїхалися прем’єр-міністр України Микола Азаров і голова Київської міської державної адміністрації Олександр Попов. «Ми витратили всього десять хвилин, щоб від станції «Вул. Сабурова» доїхати до міської електрички. Мешканці масиву відтепер мають достатньо зручний шлях, яким можна дістатися центру міста», — поділився враженнями Азаров. Прем’єр повідомив, що це лише перша частина покращення транспортної системи для мешканців Троєщини. У планах — уже вкотре розпочати будівництво лінії метро 2013 року.
«День» звернувся до директора аналітико-дослідницького центру «Інститут міста» Олександра Сергієнка, щоб дізнатися, чи справді нова трамвайна лінія розв’яже транспортну проблему житлового масиву Троєщина та яким повинен бути громадський транспорт, щоб кияни віддали перевагу йому, а не приватним автомобілям.
«Цей трамвай — дитя 1990-х років. Тоді він мав підвозити киян до Московського мосту. Але вже на мосту люди не могли втиснутися в переповнені автобуси і тролейбуси, тому цей трамвай «помер». А тепер його відновили, провівши лінію до міської електрички. Але електричка не здатна перевозити необхідну кількість людей. Не так багато киян користується нею сьогодні, не так багато користуватимуться і трамваєм — я б сказав, одиниці. Єдине реальне вирішення проблеми Троєщини — це метро», — пояснив Олександр СЕРГІЄНКО. За словами експерта, лише відкриття нової Подільсько-Вигурівської лінії метрополітену, на якій заплановано три пересадкові вузли, зможе суттєво поліпшити транспортну ситуацію. «Якщо запустити цю лінію, то вона вплине на всю мережу метрополітену, адже 300 тисяч населення Троєщини — це майже третина перевезень метрополітену на день. Нещодавно головний інженер проекту заявив на телебаченні, що готовий проект, розрахований на п’ять років будівництва. Потрібно 13 мільярдів гривень — по 2,5 мільярда на рік, і тоді вже через п’ять років буде метро, яке на 70% розв’яже транспортну проблему столиці», — пояснив експерт.
На думку Сергієнка, система громадського транспорту в Україні потребує докорінної перебудови, адже є практично знищеною. І лише поповненням парку тут не обійтися — потрібні глибокі й комплексні реформи. «Ситуація з громадським транспортом в Україні, по суті, віддзеркалює загальну ситуацію з демократією в країні. Її можна розв’язати виключно за допомогою політичної волі», — підсумував директор «Інституту міста».