Місяць тому «День» оголосив про початок акції «Вся Україна вчить англійську». Ідея цієї акції оформилася на «круглому столі», який ми провели спільно з Центром інтенсивного вивчення іноземних мов «Інтенсив», де говорили про речі, здавалося б, очевидні — про те, що саме зараз, коли Україна йде шляхом інтеграції в Європу і світ, вивчення іноземних мов набуває особливої важливості. Адже для того, щоб Захід нас зрозумів, ми повинні розмовляти з ним його мовою. Як сказала на «круглому столі» головний редактор «Дня» Лариса Івшина, «ми повинні заговорити англійською хоч би для того, щоб сказати їм, щоб вчили українську». Проте вчити мови можна по-різному. Кожен із нас знає безліч прикладів, коли люди, які вивчали іноземну мову в радянській школі та в радянському вищому навчальному закладі та мали цілком пристойні оцінки в атестаті та дипломі, не можуть прочитати коротеньку статтю в «Нью-Йорк Таймс» і, уже поготів, — поговорити з іноземцем навіть на простенькі побутові теми. Причина, імовірно, в тому, що при навчанні ставили неправильну мету: не навчити спілкуванню іноземною мовою, а «вивчити» її як предмет та «скласти на оцінку». Але в світі існують визнані й ефективні методики, які дозволяють швидко та якісно досягнути бажаного результату, а саме — навчити людину насправді користуватися чужою мовою, сприйняти її і якоюсь мірою «зробити своєю». Одна з таких методик — метод інтенсивного навчання. Саме на основі цього методу побудовані уроки англійської мови, підготовлені центром «Інтенсив», які ось уже місяць ми публікуємо в нашому щотижневому англомовному дайджесті «The Day» . Ці уроки одразу викликали інтерес у наших читачів — як викладачів англійської, так і людей, які хочуть із нашою допомогою та разом із нами вивчити мову самостійно. Наскільки наші уроки дозволяють досягти цієї мети? Наші кореспонденти побували на уроці англійської в Київському національному економічному університеті та попросили студентів поділитися враженнями про пробне заняття, на якому були використані матеріали нашого першого уроку, а також розповісти про те, навіщо, на їхню думку, слід вивчати іноземну мову.
Роман ХРИПУНОВ:
— Я вважаю, що ця сторінка — дуже вагоме доповнення до самої газети. Мене порадувала новизна подачі матеріалу. У першому уроці, з яким ми вже працювали, я побачив не одну думку, а думки багатьох людей, які до того ж відіграють досить вагому роль у поставлених проблемах. Це був продуктивний діалог, який, крім поставленої проблеми, ще й допомагає вивчати англійську мову.
Павло БИШОВЕЦЬ:
— Я хотів би повернутися до питання, навіщо нам вивчати англійську мову. Я вважаю, що молоде покоління орієнтоване на Європу, на співпрацю з нею. Тому ми повинні розуміти європейців — не тільки їхню мову, а й спосіб мислення, щоб знайти до них правильний підхід. Без співпраці з ними нам не обійтися в будь-якому випадку, тому ми повинні робити все, щоб вона була для нас вигідна. Живе спілкування — дуже важлива частина вивчення мови, оскільки вивчати мову лише за книжками неефективно. Щоб по- справжньому знати мову, потрібно використовувати її в мовленні. Коли я вперше розмовляв англійською з іноземцями, це було дуже незвичайне почуття. Не вкладалося в голові, як мене можуть розуміти люди, які розмовляють іншою мовою і начебто повинні думати інакше. Але після кількох таких випадків я зрозумів, що нічого страшного тут немає — цілком можна спілкуватися! Мовний бар’єр зник сам по собі.
Сергій ЧЕРНЕНКО:
— Чесно кажучи, той підхід, який використовують у школі й у вищих навчальних закладах, ті стандартні методи навчання іноземним мовам — на мій погляд, досить застаріла система. Якщо вона і була ефективна ще за радянських часів, то нині, коли ми інтегруємося в Європу й у світ, намагаючись налагодити контакти з нашими сусідами, вивчати англійську потрібно за новими методиками. Звичайно, найкраще це робити в сфері комунікації, тобто в спілкуванні з людьми. Але для цього необхідно розуміти їхню систему мислення, їхню логіку: як вони думають, як поводитимуться в конкретних ситуаціях. Усе це можна зрозуміти через мову.
Марина ПЕТРЕНКО:
— Що стосується вивчення англійської мови, я вважаю, що тут не може бути жодних «проти», а лише «за». Ми стикаємося з цією проблемою ще в молодших класах середньої школи, коли починаємо вивчати іноземну мову. Питання в іншому: яким чином ми її вивчаємо і наскільки досконала шкільна програма, а також до якої міри викладацький склад підготовлений її виконувати. Від майстерності та професіоналізму вчителів залежить дуже багато. Наприклад, я була приємно здивована, коли, знаючи рівень викладання англійської в моїй провінційній школі і, відповідно, мій рівень знання цієї мови, я потрапила сюди та побачила всі ці можливості і нові методи. Звичайно, вони виявилися набагато продуктивнішими, ніж шкільна, дещо схоластична наука. Такий вид навчання, який запропонував «День» і Центр «Інтенсив», по-перше, дуже цікавий і, по-друге, продуктивний.
Крім того, англійська мова — інтернаціональна. Якщо ти приїжджаєш до країни, не знаючи її мови, то завжди зможеш спілкуватися англійською, хай навіть на примітивному рівні. Наприклад, я була на практиці в Угорщині, де розмовляла з місцевими жителями англійською.
Дмитро ШАРОЄВСЬКИЙ:
— Звичайно, сторінка «Вся Україна вчить англійську» мені дуже сподобалася. Вивчення граматики відбувається в контексті спілкування, цікавих завдань. На мою думку, головне тут — тема. Якщо тема розмови, в контексті якої відбувається вивчення граматики, мені цікава, то я із задоволенням займатимуся за цим матеріалом.
Павло БИШОВЕЦЬ:
— Дуже важливо вивчати англійську саме на прикладі тих тем, які нині актуальні в нашій країні, а не книжкових текстів, які особливої користі, крім граматики, не приносять.
А підсумувала обговорення директор Центру «Інтенсив» й одна з авторів уроків, які публікуються в «The Day»
Валентина ТИТОВА :
— Крім усього іншого, для того, щоб текст — чи то художній твір, чи розмова на актуальні теми, — приносив користь для вивчення мови, потрібно його відповідним чином обробити й організувати, як ми і спробували це зробити в нашому уроці. Цей унікальний проект, аналогів якого немає ніде в світі, спрямований на те, щоб учні перестали ставитися до мови як до певного предмета, з якого слід складати іспит, а сприймали його як шлях до розвитку своєї особистості, до участі в діалозі культур.
P.S. Якщо ви ще не почали вчити англійську разом із «Днем» і всією Україною — ще не пізно приєднатися до нас! Із 15 червня ми починаємо публікацію нового уроку, який, як і перший, складатиметься з кількох випусків та включатиме в себе основний текст-полілог, вправи та конкурси. Приєднуйтеся!
Придбати газету «The Day» можна в газетних кіосках або в редакції газети «День» за адресою: вул. Маршала Тимошенка, 2л, а передплатити її — в будь-якому поштовому відділенні (передплатний індекс 40032).