Здавалося б, що могло об’єднати двох цілковито різних, на перший погляд, людей: директора виноторгової компанії та фотохудожника. Відповідь дуже проста — потяг до прекрасного та ідея союзу вина і мистецтва.
деться про партнера газети «Дня» — компанію «ВІТІС ГРУП» і київську фотостудію «VPHOTO», які нещодавно презентували спільну фотовиставку «Винні історії». Як стверджують автори ідеї арт-проекту, коли в душі сперечаються дві пристрасті — до вина і мистецтва, їх поєднання — єдино правильний консенсус...
«Вино — стародавній напій, з яким пов’язані обряди і таїнства багатьох релігій. Він — обов’язковий атрибут ділового і повсякденного життя людей на всій планеті. З вином пов’язана безліч легенд та оповідей. Про нього написані поеми і романи, наукові статті й застільні пісні, картини і фільми. Кожне вино має свою історію. А в кожного з нас — своя історія, пов’язана з вином...» Саме такими словами почали презентацію спільного арт-проекту організатори. Його метою було показати звичайних людей, які не ховаються за «масками» і не соромляться своїх почуттів та емоцій. Вони насолоджуються життям в усіх його проявах, а вино, як тисячолітній комунікатор, допомагає їм розкритися, стираючи кордони й пом’якшуючи протиріччя між людьми.
Цікаво, що із сорока людей, які взяли участь у зйомках, лише двоє — професійні моделі. Усі інші, як стверджують автори проекту, — звичайні люди: від викладача Києво-Могилянської академії, кандидата філософських наук, до чемпіона світу з аеропланеризму. Вони не грали, а просто жили в кадрі, ділиться враженнями від роботи з «Днем» команда творців фотовиставки.
«Я вже не працюю в модельній індустрії, але оскільки цей проект дуже цікавий та унікальний, я просто не могла не погодитися прийняти пропозицію своїх друзів взяти участь у зйомці», — розповідає «Дню» героїня знімка про шампанське «Кристал», колишня модель Марія Прошковська. І хоч, як згадує дівчина, умови, в яких відбувалися зйомки, були, м’яко кажучи, непростими, моделі та фотографи отримали величезний заряд позитиву від роботи. «Була жахлива спека, до кінця знімального дня я дуже втомилася, але гордість від того, що я була героїнею робіт, які відображали характер шампанського «Кристал», перемагала втому», — згадує Прошковська.
Як обіцяють організатори, це всього лише перша «Винна історія» від «ВІТІС ГРУП», далі буде.
«Дню» стало відомо також, що «Винні історії» від «ВІТІС ГРУП» надихнули й їхніх партнерів із винного дому Castello di Ama на створення подібної арт-ідеї в Італії. «Мені дуже сподобалася ідея проекту «ВІТІС ГРУП»: стилістика робіт, колірне вирішення фото. Як на мене, мету, яку переслідували автори цієї ідеї, — відобразити душу і філософію винних домів та їхніх напоїв у фотографії, досягнуто на 100%. Дуже хотілось би зробити такий проект в Італії», — поділився своїми враженнями представник винного дому Castello di Ama Розаріо Камільєрі.
Про історію створення проекту і про його особливості «Дню» розповіли автори і натхненники «Винних історій».
Світлана ОСТРОВСЬКА, стиліст студії «VPHOTO»:
— За десять років роботи студії це, я вважаю, найсерйозніша і найпривабливіша робота. Заслуга в цьому проекті належить «ВІТІС ГРУП». Вони дали нам величезний кредит довіри.
Відправною точкою для створення образів «Винних історій» був вид напою. Коньяк і вино, скажімо, абсолютно різні речі. Також відрізняються між собою й вина. Наприклад, італійське «Фрескобальді» зовсім інше за характером, ніж новозеландське «Бабич». Адже винний дім «Бабич» заснував свій виноградник ще 1912 року. Коли я придумувала сюжет конкретно під характер цього вина, мені спало на думку: якою сміливою та авантюрною людиною треба бути, щоб вкласти всю свою силу, енергію та гроші у виноградник. Адже ця справа не приносить гроші наступного року. Адже, посадивши виноградник, плодів від нього доводиться довго чекати. Знадобиться багато завзятості, бажання й авантюризму. Так у нас народився сюжет гри в покерному клубі. А для того, щоб додати роботі гумору, ми зробили кадр, в якому молода дівчина виграє в покер у тих, хто апріорі не може програти, — досвідчених зрілих чоловіків.
Винний дім Фрескобальді, який налічує сім століть, інакше як через родинні цінності змалювати не можна. Тому в нашому кадрі — родина за столом святкує день народження домашнього улюбленця.
Філософію коньячного дому HINE, офіційного постачальника англійського королівського двору, ми намагалися передати через атмосферу Сигарного клубу, місця, де збираються дуже успішні люди.
Досить складно назвати джерело мого натхнення для «Винних історій». Вочевидь, це любов до вина і бажання дотепно вирішити непросте завдання. Адже дійсно непросто зобразити такі речі, як запах, смак, історія напою. Тим більше, що нам хотілося створити щось, що містилось би поза часом, що можна було б проглядати, як фільми Федеріко Фелліні, із захватом і цікавістю не один раз. Тому співпраця з «ВІТІС ГРУП» у цьому проекті для мене була таким собі викликом.
Віталій ОЧЕРЕТЯНИЙ, відомий київський фотограф студії «VPHOTO», автор знімків «Винні історії»:
— Ми працювали над цим календарем півроку. Це одна з найскладніших, але найцікавіших робіт в історії студії. Дуже ретельно добиралися моделі ситуації. Було зроблено 14 сюжетів, 12 із яких увійшли в календар. А оскільки знімалося все на плівку, то кадрів дуже небагато — всього по 12—15 на кожен сюжет.
Довіра між автором фоторобіт і замовником, яка переважала у співпраці нашої фотостудії з компанією «ВІТІС ГРУП», на жаль, дуже велика рідкість для комерційних проектів сьогодні. За вісім років моєї роботи це другий випадок, коли ми робимо комерційний проект, в якому наше бачення стилістики цілковито збігається з баченням клієнта.
На щастя, з «ВІТІС ГРУП» у нас зійшлися інтереси, та й усім до вподоби, коли гарно, цікаво, приємно, смачно. Коли п’єш вино, відчуваєш його смак, запах, колір. Так само треба дивитися фотокомпозиції з «Винних Історій».
Сергій МАЗУР, генеральний директор «ВІТІС ГРУП»:
— Вино для мене — це втілення багатовікової історії, результат праці талановитих, залюблених у свою справу людей, яким вдалося перетворили свою роботу на мистецтво. Цей напій настільки багатогранний, що описати словами його колір, запах і смак іноді буває просто неможливо. Так само як і передати його характер — легкий чи складний, він завжди унікальний, але водночас є втіленням традицій, властивих його рідній землі, віддзеркаленням людей, які його творять, і тих, хто його купує. Адже ми вибираємо різне вино для різних ситуацій, коли нам сумно чи, навпаки, коли ми щасливі й наші емоції залишаються в пам’яті, складаючись у ланцюжок історій.
Одного дня, зустрівшись із відомим київським фотографом Віталієм Очеретяним, ми розговорилися, я розповів йому кілька історій винних напоїв, а він вирішив відобразити цю розповідь на свій лад. І так народилася ідея «Винних історій» — серії фотографій, на яких зафіксовані найрізноманітніші життєві сюжети: галасливі вечірки, таємні побачення, сварки та примирення, родинні свята і зустрічі друзів. Ми хотіли, щоб кожен з героїв фотографування «розповів» свою історію, пов’язану з вином.