Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Втілення національної ідеї на Великій воді

Українська «Чайка»: зліт на Міжнародних супергонках Р1
17 квітня, 2009 - 00:00

Цього року виповнюється сто років вітчизняному водно-моторному спорту. Перші змагання на території нашої країни проходили в Одесі 1909 року. Цей вид спорту не бере участі в Олімпійських іграх. У часи Радянського Союзу він перебував під опікою ДТСААФ. А коли державна підтримка Товариству сприяння армії та флоту закінчилася, водно-моторний спорт пішов на дно. Українську федерацію навіть виключили з Міжнародного водно-моторної спілки (UIM) за несплату членських внесків...

Однак усього за рік національна федерація повернула собі довіру шановної спортивної організації, створила свою команду і поки що єдина зі східноєвропейських федерацій зуміла підготувати човен класу «суперспорт» для участі у світовому чемпіонаті. Вже в цьому сезоні наша команда «Український дух» змагатиметься в морських гонках на суперчовнах Powerboat P1 у рамках чемпіонату світу з водно-моторного спорту.

«Чайка» — так назвали український човен — побудована на Мальті на спеціальне замовлення. Вона ввібрала все краще, що є у світовому водно-моторному спорті.

— Наша «Чайка» і наша команда — не бізнес-проект, а реалізація і втілення національної ідеї, — зазначає президент Національної федерації водно-моторного спорту України, народний депутат України Віктор Шемчук. — Нас цікавить просування України в Європу, створення їй позитивного іміджу в спортивному світі і у світі загалом.

За словами Віктора, ще минулого року на великих перегонах в Італії, де проходив один із етапів чемпіонату світу Powerboat Р1, їхні господарі розмовляли з представниками України зверхньо. І це зрозуміло. У них не було довіри до країни, федерацію якої виключили з UIM за несплату внесків.

— Невдовзі, вже будучи президентом національної федерації, я знову зустрівся з керівництвом Р1 на гран-прі Мальти і повідомив про намір створити українську команду і готовність провести один з етапів чемпіонату світу в Криму, — згадує співрозмовник. — Це повернуло Україні партнерський статус, із нами почали спілкуватися у світі великого спорту на рівних.

Щоправда, розраховувати на грошову допомогу держави в розвитку водно-моторного спорту не доводилося. Але в Україні знайшлося немало однодумців Віктора Шемчука, людей, зацікавлених і захоплених цим видом спорту, які й допомогли федерації спустити «Чайку» на велику воду. І вже в травні на Мальті наша команда «Український дух» дебютує на своєму суперчовні в першому етапі чемпіонату світу.

— Для України участь у міжнародних перегонах класу Р1 — це великий прорив не лише в цьому виді спорту на світовому рівні. Це прорив у іміджевому плані для нашої держави, — вважає Віктор Шемчук. — У світі сьогодні існує всього 17 професійних водно-моторних команд, і одна з них — українська.

Під час чемпіонату на Мальті пройде День України. За словами президента української федерації, готується світова презентація нашої країни, її команди і човна — як проекту українських інвесторів, політиків та спортсменів, пройде й концерт вітчизняних виконавців.

А цього літа федерація готується провести в Ялті відкриту першість світу — гран-прі в Чорному морі.

— Приймати в себе такого рівня змагання вигідно для курортного регіону, яким є Крим. Практика проведення авторалі в Ялті показала, що це, мінімум, плюс сто тисяч відпочиваючих, глядачів і вболівальників, — пояснює Віктор. — Гадаю, Україна й надалі буде зацікавлена в проведенні світових гонок. У нашій країні є досить багато молодих політиків, спортсменів та інвесторів, здатних не лише взяти відповідальність за долю України, але й гідно презентувати її для європейських та світових інституцій.

Ольга КРОТОВА
Газета: 
Рубрика: