Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

В’ячеслав АЛЬОШИН: Державна служба охорони повністю перебуває на самоокупності

29 жовтня, 2010 - 00:00
В’ЯЧЕСЛАВ АЛЬОШИН

Вітчизняний ринок охоронних послуг активно розвивається. На ньому, наче гриби після дощу, з’являються дрібні компанії. Проте справжнім і беззаперечним лідером ринку з широким спектром охоронних послуг та потужною філіальною сіткою по всій країні сьогодні є Державна служба охорони (ДСО) при Міністерстві внутрішніх справ України. Сьогодні ця установа святкує свій 58-й день народження. Про непрості трудові будні її працівників та перспективи на майбутнє «День» розпитав першого заступника начальника Департаменту ДСО при МВС України В’ячеслава АЛЬОШИНА.

— Поділіться підсумками діяльності Служби за цей рік та розкажіть про плани на майбутнє.

— Перш за все, від керівництва та від себе особисто хочу привітати всіх працівників та ветеранів ДСО з професійним святом і подякувати за вашу віддану працю. Бажаю вам професійних здобутків та всіляких гараздів у сімейному колі. Саме злагоджена робота всіх підрозділів (групи затримання, технічної служби, «Титану», що здійснює охорону фізичних осіб, та підрозділів цивільної охорони) дозволила за вісім місяців 2010 року припинити 77 тисяч злочинів та затримати майже 80 тисяч правопорушників. При цьому 99% цих злочинів зупинили поза межами основної охоронної діяльності ДСО, адже Служба перебуває в системі єдиної дислокації підрозділів МВС.

Кожного дня патрулювати вулиці українських міст виїжджає 562 наряди, які відпрацьовують також і сигнали від громадян за номером телефону «102». З останнього: мешканці однієї квартири на другому поверсі вночі помітили, як до квартири в будинку навпроти по водостічній трубі ліз злочинець. Люди швидко зателефонували на «102», і їхній виклик переадресували нашим працівникам, що були неподалік. Коли злочинець завершив свою справу і повертався тим же шляхом, що й проник до квартири, внизу на нього вже чекали наші співробітники. І це тільки один приклад незвичайного, але успішного затримання порушника закону нашим патрульним екіпажем.

В найближчій перспективі ми поліпшуватимемо діючу систему ДСО, аби наші нинішні та потенційні клієнти отримували ще кращі та якісніші послуги. Зокрема, займатимемося модернізацією технічної охорони, впроваджуючи новітні технології.

— А зарплатню працівникам збільшуватимете?

— Збільшення зарплатні — це пріоритетне завдання. Але яким буде її зростання, залежатиме від кількості об’єктів, які охоронятимуться нами. Адже державна служба охорони повністю перебуває на самоокупності. Тобто з бюджетної казни ми не отримуємо жодної копійки. Тому всі плани із закупівлі нової техніки, збільшення зарплатні працівникам тощо будуватимуться, виходячи з темпів зростання обсягів надаваних послуг. Можу лише сказати, що зараз спостерігається позитивна динаміка приросту кількості об’єктів, які охороняються нашими підрозділами.

— Скільки об’єктів нині перебуває під наглядом Державної служби охорони?

— Сьогодні Служба складається зі 183-х відділів та відділень і з 33-х підрозділів спеціального призначення «Титан». В них загалом працює 35 тисяч осіб. Всі структурні підрозділи оснащені сучасною технікою, яка дозволяє за дві-п’ять хвилин прибути на місце виклику. Сьогодні працівники ДСО охороняють майже 240 тисяч об’єктів, з яких понад 130 тисяч — житло громадян. Причому за останній місяць кількість громадян, які побажали захистити своє житло з нашою допомогою, збільшилася. Цьому сприяло проведення ДСО акції, ініційованої МВД, під назвою «Квартира під охорону 2010». Вона стартувала 15 вересня цього року і закінчилася сьогодні. За її умовами, монтажні роботи з підключення квартири до пункту централізованого спостереження здійснювалися ДСО за одну гривню. Клієнти мають сплатити тільки вартість обладнання. За період проведення акції кількість бажаючих поставити квартиру на охорону збільшилася втричі і склала близько семи тисяч заявок.

— Ви згадали про те, що поліпшуватимете якість надаваних послуг. Яким чином наближатиметеся до клієнтів?

— У вересні 2010 року при ДСО створено кол-центр для поліпшення якості обслуговування клієнтів. Такий підхід дозволяє побачити, як обслуговується кожен клієнт, чи повну інформацію йому надають. Крім того, раніше ДСО була вимушена використовувати близько тисячі номерів телефонів місцевих відділів нашої охоронної структури. Тепер же залишиться тільки два телефонні номери. Тобто клієнту буде простіше зорієнтуватися і отримати дійсно професійну консультацію з будь-яких питань охорони та безпеки.

До того ж, у кол-центрі працює спеціально підготовлений персонал, 80% якого володіє іноземними мовами. Тобто зменшується і мовний бар’єр між клієнтом та оператором. Це дуже важливо, особливо в контексті проведення Євро-2012.

— Чи вимагає проведення чемпіонату з футболу 2012 року ще якихось змін у роботі апарату ДСО?

— Перед нами стоїть задача ефективно підготувати свої підрозділи в містах проведення Євро-2012: зробити ремонт офісів, поновити транспортний парк, підготувати персонал до зустрічі з іноземним туристом. На великий футбол приїдуть не тільки футболісти. Під час Євро-2012 надаватимемо охоронний супровід туристичним групам або ж окремим людям. Зросте потреба і в охороні вантажних перевезень, адже на чемпіонат приїдуть журналісти, оператори, які в своєму арсеналі мають багато техніки.

Наталія БІЛОУСОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: