Кожне досягнення прогресу згодом потребує досконалості. У тому числі й телефонний зв’язок. Із метою підвищення якості обслуговування громадян «Укртелеком» із минулого року продовжує заміну аналогових АТС на цифрові. Ця програма стартувала в столиці, потім планується здійснити «цифровізацію» станцій у Харкові, Дніпропетровську, Одесі й інших містах-мільйонерах України. Але, хоч як дивно, добрі наміри телефоністів і чималі їхні зусилля із вдосконалення роботи з клієнтами часто обертаються великими незручностями для цих самих клієнтів.
Уявіть собі, ви набрали звичний номер телефону і почули довгі гудки. Отже, на іншому кінці проводу нікого немає. Логічно. Але якщо ви телефонуєте кілька днів поспіль і ситуація повторюється? Пошкоджена лінія? Людина поїхала? А якщо ви телефонуєте в терміновій справі до держустанови чи робочого офісу — куди ж поділася ціла організація? І як же вирішити питання, яке не терпить зволікання.
Із такою неприємною ситуацією останнім часом стикаються багато людей. Особливо ті, хто за родом діяльності «сидить на телефоні». Менеджер Лідія Кублінська розповідає, що вже кілька місяців не може знайти деяких клієнтів за номерами телефонів, які починаються на цифри: 219, 229, 211, 285, 416, 212. Іноді після набору автовідповідач повідомляє, що номер змінений і радить звернутися до довідкової служби. Проте до якої саме — доводиться думати самому. Традиційна «09», як правило, вкрай лаконічна — немає інформації, і кладуть слухавку. А на «059» нерідко відповідають, що в них відсутній повний список змінених номерів.
Нескладно припустити, чим загрожують для різних компаній такі зміни. Наприклад, директор туристичного агентства Оксана Супрунова розповіла, що була дуже засмучена зміною номера телефону їхньої фірми. Напередодні вони закінчили вельми дорогу рекламну компанію з вказівкою конкретних номерів телефонів для довідок. Саме вони незабаром і змінилися, але на які — їхнім клієнтам виявилося з’ясувати непросто. У результаті фірма зазнала чималих збитків. Хоча в договорі з організацією, що надає телефонні послуги, є рядок про те, що потрібне спеціальне письмове звернення, якщо абонент вирішив засекретитися і хоче зняти свій номер з інформаційних сайтів або довідкової служби. Якщо ж такої заяви немає, розміщення інформації про змінені номери — клопіт сервісних центрів «Укртелекому».
Зі слів начальника відділу з роботи зі споживачем апарату управління «Укртелеком» Миколи Мельника, останнім часом до них надходить чимало дзвінків, що стосуються зміни телефонних номерів. Нещодавно навіть зверталися здивовані працівники посольства. Справді, під час набору змінених номерів автовідповідач спрацьовує не завжди — на жаль, немає можливості забезпечити таким обладнанням всі АТС. На виготовлення нових телефонних довідників «Укртелеком» має обмеження. Проте є інші традиційні видання, такі як «Золоті сторінки», де регулярно оновлюються контактні телефони підприємств і фірм у всій країні. Як стверджує Микола Геннадійович, при реконструкції кожної чергової станції за місяць співробітники «Укртелекому» оповіщають своїх клієнтів про майбутню зміну номера — роблять відповідний напис на зворотній стороні квитанції про оплату. Крім цього, про це інформує телеглядачів біжучий рядок на деяких телеканалах, а також друковані ЗМІ. Начальник відділу зі зв’язків із громадськістю та ЗМІ Маріанна Литвиненко радить усім звертатися на сайт «Укртелекому» — www.ukrtelecom.ua. А ще краще підписатися на новини, і тоді вся інформація про зміни телефонних номерів безкоштовно надходитиме на скриньку електронної пошти. А відповідальна в цій частині в Київській філії «Укртелекому» Тетяна Козицька стверджує, що вся інформація щодо змінених номерів у всіх районах Києва є в довідковій службі філії: 052. Тут підкажуть, які цифри замінені. Якщо ж номер названого телефону змінився повністю, підкажуть телефон абонентського відділу, де можна отримати потрібну інформацію.
Але, мабуть, ми вже неабияк втомилися ретельно вивчати всі папірці, які отримуємо від комунальників і багатьох інших численних постачальників сервісних послуг. А тому не дивно, що рядок на квитанції часто залишається непоміченим. Як і відповідні оголошення в ЗМІ. Словом, очевидно, що, попри вжиті заходи, в цьому випадку вельми корисна, якщо не сказати — життєво важлива, інформація до мети доходить аж ніяк не завжди. Сподіватимемося, всі незручності, пов’язані з «цифровізацією» країни, надалі компенсує бездоганний телефонний зв’язок.
За даними «Укртелекому», ведуться роботи з переключення аналогових АТС на цифрові
Аналогові Цифрові416 425
212 272
474 274
476 276
Вже завершені роботи з переключення
478 403477 407
277 275
475 405
471 401
483 497
484 404
488 408
472 402