Комісія з розслідування причин падіння російського літака Іл-86 отримала підтвердження своєї основної версії після розшифрування «чорних ящиків». Причиною катастрофи стала технічна несправність. Заклинило стабілізатор літака, що і призвело до трагедії. Про це заявив агентству РIА «Новости» начальник відділу польових розслідувань Міждержавного авіаційного комітету, голова комісії з розслідування авіакатастрофи Іл-86 Валерій Черняєв. За словами голови комісії, розшифрування бортових самописців практично завершено. Запис переговорів, між тим, відсутній. На даний момент виясняються причини цього факту. Натомість у розпорядженні слідства знаходяться записи диспетчерського магнітофону, що був увімкнений під час переговорів диспетчера з авіалайнером. Валерій Черняєв уже заявляв, що основною причиною трагедії став саме несанкціонований перехід стабілізатора у граничне положення — 12 градусів. За останніми даними, стабілізатор Іл-86 почав переходити у граничне положення вже через дві секунди після зльоту. Через шість секунд командир лайнера перемістив кермо до упору назад, але стабілізатор, певно, заклинило, і саме в граничному положенні він був знайдений на землі. Експерти пояснюють, що після переходу стабілізатора у граничне положення літак, піднявши носа, втратив опору на повітряну «підпірку» — так звану «повітряну подушку», а тому залишився без необхідної підйомної сили. Лайнер різко перехилився на ліве крило, а через невелику висоту польоту екіпаж не зміг упоратися з непередбаченою ситуацією. Черняєв також повідомив, що зараз на місці катастрофи спеціалістами комісії ведуться роботи по складанню карт місцезнаходження окремих частин літака, які згодом допоможуть відтворити картину катастрофи. Літак Іл-86 упав підчас зльоту в неділю неподалік аеропорту «Шереметьєво», виконуючи технічний рейс «Москва — Санкт-Петербург» після висадки пасажирів із Сочі.
Експерти Міждержавного авіаційного комітету стверджують, що близько 80% авіакатастроф у країнах СНД в останні 10 років сталося через помилки екіпажу, а також внаслідок відхилень у діях іншого авіаційного персоналу, повідомляє Інтерфакс. МАК зазначає, що 15% авіакатастроф відбуваються через зіткнення справних літаків з перешкодами внаслідок поєднання ряду помилок у діях екіпажу і диспетчерів. Однак за рубежем кількість літаків, що розбилися з цієї причини, значно більша, ніж у вітчизняній авіації, повідомили експерти МАК. Ще 15% випадків відбувається внаслідок втрати пілотом просторового положення літака. Крім того, катастрофи відбуваються через помилки екіпажу при роботі з системами повітряних суден, порушення правил завантаження літаків. Близько 90% авіапригод зумовлено відмовами і недоліками техніки і неправильними діями пілотів щодо усунення цих відмов. Останнім часом виявляються все нові небезпечні чинники, пов’язані з експлуатацією повітряних суден, двигунів і агрегатів з простроченими ресурсами. Раніше таких чинникiв не було. Експерти МАК зазначають, що аварійність «чітко залежить від умов і терміну експлуатації повітряних суден».