Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Рено» має наміри врятувати «Самсунг Моторз»

11 березня, 2000 - 00:00

«Самсунг Моторз» — автомобільний підрозділ одного з колись процвітаючих південнокорейських концернів — виявився жертвою азійської фінансово-економічної кризи 1998 р., і внаслідок цього ухвалою корейського суду компанію зобов’язано знайти нового власника. Треба визнати, що «Самсунг Моторз» займала далеко не найбільший сегмент корейського автомобільного ринку — близько 5,5 відсотків, тоді як ринок було надзвичайно жорстко розділено між більш спеціалізованими на автопромисловості концернами «Хонде», «Деу» та «КІА моторз».

Зі свого боку, група «Рено», погоджуючись на переговори з «Самсунг Моторз», керувалася аж ніяк не філантропічними почуттями. Азійський ринок, попри всі останні регіональні негаразди, продовжує вважатися найбільш динамічним у світі, але будь-які перспективи завжди вимагають певного ризику. Не без труднощів, у доволі жорсткій боротьбі в умовах зростаючої глобалізації, «Рено» стала власником контрольного пакету акцій японської «Ніссан» і теж — завдяки кризі. За станом на сьогодні корейський ринок оцінюється як більш перспективний за японський — тож, треба прориватися. Тим більше, що автозавод в Пусані вважається одним із найбільш сучасних за технологією виробництва і найкраще оснащених технічно аналогічних підприємств у світі. Він розпочав виробництво 1997 року і так і не вийшов на проектовані потужності. Головна проблема — як завжди, гроші. Кредитори «Самсунг Моторз» вимагають за компанію $900 млн., «Рено» дає $350 млн. Крім того, керівництво групи «Рено» бажає тільки стати власником підприємства — і аж ніяк не відповідати за його борги. У той же час «Рено» наполягає на тому, щоб група «Самсунг» теж була засновником нової компанії — очевидно, саме з міркувань відповідальності за борги. Зараз «Рено» виглядає єдиною надією «Самсунг» на порятунок. «Самсунг Моторз» мала угоди про передачу ліцензій та технологій з «Ніссан», 36,8 відсотків акцій якої належить «Рено». У разі відмови французької сторони цієї співпраці, очевидно, більше не буде.

Історія має дуже серйозний політичний відтінок: у Південній Кореї 13 квітня відбудуться загальні вибори, і нинішня влада надзвичайно зацікавлена в успішному просуванні контракту напередодні цієї дати. Тема «Самсунг Моторз» — «Рено» була однією з головних під час візиту до Парижа президента Південної Кореї цього тижня. Це все дуже нагадує рекламу української влади на адресу СП «АвтоЗАЗ-Деу», реальні результати діяльності якого потім виявилися дуже далекими від обіцяних.

Але для «Рено», попри всі політичні моменти, контроль над «Самсунг Моторз» може стати перемогою в боях за «шматочок Азії». Група «Рено» вже оголосила, що розробляє свою азійську стратегію. Ну що ж, надворі глобалізація...

Віктор ЗАМ’ЯТІН, «День» Париж
Газета: 
Рубрика: