Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Штати визнали кризу своєї пропаганди

2 жовтня, 2003 - 00:00

США потрібно докорінно перебудувати і посилити пропагандистську роботу за кордоном, щоб впоратися зі зростаючою ворожістю до Америки, насамперед — у мусульманських країнах. Такого висновку дійшла спеціальна комісія, скликана президентом Бушем. «Ворожість до США сягнула шокуючого рівня. Необхідним є не просто тактичне коректування, але стратегічна й радикальна трансформація цієї роботи», — мовиться у доповіді комісії, опублікованій учора.

Комісія виявила, передає New York Times, що гроші, асигновані на виразне пояснення світовій спільноті цілей та завдань зовнішньої політики країни, витрачають не там і не на те. Їх, як колись, витрачають на завдання, що були актуальними під час «холодної війни», і майже абсолютно ігнорують нові реалії. Тим часом гроші ці не такі вже й малі: минулого, 2002, року американський МЗС витратив $600 млн. на пропагандистські та пояснювальні кампанії, і ще $540 млн. було витрачено на утримання «Голосу Америки» та подібних до цієї радіостанцій. Сюди ж слід приплюсувати $100 млн. на пряму допомогу близькосхідним країнам. Однак лише $150 млн., тобто менше 10 відсотків від цієї величезної суми, витрачається у країнах з переважаючим мусульманським населенням, та й то більша частина із них — на програми обміну та зарплати зайнятим у цих програмах функціонерам. До неприємної доповіді прихильно поставилися вищі посадовці Держдепартаменту: вони сподіваються, що це допоможе «вибити» нові кошти на ці цілі. Голова комісії, колишній посол США у Сирії та Ізраїлі Едвард Джережян особливо наголосив, що США катастрофічно програє «інформаційну війну» супутниковим арабським телеканалам.

Ольга ТОКАРЮК
Газета: 
Рубрика: