Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Скорбота після авіакатастрофи

11 липня, 2006 - 00:00
ФОТО РЕЙТЕР

За останніми даними, число жертв іркутської авіакатастрофи становить 124 людини. Залишається невиясненою доля чотирьох пасажирів, включаючи двох громадянок Китаю. У Росії оголошено національний день трауру.

На борту лайнера компанії S7 (у минулому «Сибір») перебувало 203 людини. У ніч з неділі на понеділок літак А-310 при приземленні в іркутському аеропорту протаранив бетонну стіну і декілька споруд, розташованих за межами летовища, після чого загорівся. Основною версією події називається відмова гальмівної системи на мокрій посадочній смузі. Iз 73 осіб, які вижили, 52 зараз перебувають у лікарнях. Інші не потребували медичної допомоги і відправилися додому чи поселилися в готелях. Серед поранених — шестеро дітей.

Передбачається, що тих, хто перебуває у важкому стані, може бути переведено до лікарень у Москві. Для цього до Іркутська прилетів літак МНС із кількома реанімобілями на борту. Повідомляється, що серед загиблих була дочка письменника Валентина Распутіна. Як повідомляє ІТАР-ТАСС, Распутін вже приходив на упізнання. Трагедія сталася в ніч на неділю. «При посадці в аеропорту Іркутська «Аеробус»... викотився за межі злітно-посадочної смуги і врізався в будівлю. Внаслідок чого літак зазнав пошкоджень і виникла пожежа», — заявив відразу після аварії офіційний представник МНС. «Я вважаю, що найбільш вірогідною версією могло стати неспрацювання механізму реверса чи повна відмова реверсів», — сказав агенції Інтерфакс начальник Льотно - дослідницького центру НДІ ім. Громова Анатолій Квочур.

Урядова комісія під керівництвом міністра транспорту Ігоря Левітіна розглядає кілька версій того, що трапилося. Крім несправності технічних систем, говориться також і про «людський чинник» — помилку екіпажу. Сам міністр обережно озвучив одну з можливих причин катастрофи: «Те, що відомо: літак викотився за межі смуги, був дощ, мокра злітно-посадочна смуга. Тому нам потрібно перевірити зчеплення та роботу механізмів літака».

За свідченням очевидців, після того як літак вже сів на злітно-посадочну смугу, він, практично не знижуючи швидкості, пробив бетонну огорожу і потім врізався в споруду. Майже відразу ж у літаку почалася пожежа. Серед пасажирів на борту літака було багато дітей, які летіли на канікули на озеро Байкал. Психічний шок — природна реакція на те, що пережили діти в літаку, який горів.

«Літак котився, як розповіла мені дочка, котився, потім різко почав прискорюватися, потім різко зупинився, і всі полетіли вперед, — розповів Микола Рудник, батько жінки, яка вижила в цій катастрофі. — Вони сиділи в другому салоні, недалеко від аварійного виходу. Як мені старша внучка розповіла, ті дядечки, які відчиняли одні аварійні двері, відразу згоріли в неї на очах».

Маргариті Свєтловій так само, як і родині Миколи Рудника, вдалося вижити в цій катастрофі: «Було страшно, правда страшно, бо люди кричали, люди горіли, я бачила, як люди горіли... Була пожежа, жах... Люди кричали, хтось закричав, що зараз все вибухне, тому я побігла зі страху, я втекла».

Деякі пасажири, яким вдалося врятуватися, твердять, що вогонь у салоні з’явився ще до того як літак врізався в огорожу. Однак офіційні особи поки що ніяк не коментують ці повідомлення. 2005 року в небі Росії сталося 12 випадків, сім із яких були авіакатастрофами. Внаслідок цих аварій загинуло 56 людей.

Газета: 
Рубрика: