У четвер зі стапелів АНТК ім. Антонова зійшов фюзеляж другого льотного зразка пасажирського літака Ан-148. Новий регіональний реактивний літак, що має місткість 70-80 пасажирів і дальність польоту до 5100 км, розрахований переважно на ринок СНД, потреби якого сьогодні оцінюються як мінімум у 400—500 машин. Розробкою літаків подібного класу займається також російськi конструкторськi бюро, однак, як відзначив генеральний конструктор АНТК Петро Балабуєв, антонівці поки випереджають конкурентів на два-три роки і не мають наміру зменшувати взятий темп. Крім чинника часу, на користь нової моделі українських Анів свідчать і її економічні переваги: орієнтовна вартість літака — $15— 16 млн., що на $3—4 млн. дешевше у порівнянні з зарубіжними аналогами, що експлуатуються зараз. Серійне виробництво літака Ан-148 передбачається розпочати на Харківському авіаційному заводі у 2005 році.
Як і раніше, АНТК ім. Антонова залучив до створення новинки не тільки українські, але і російські підприємства: міждержавна кооперація в авіабудівництві вже не раз доводила свою дієвість. Усіх, звичайно, хвилює доля проекту створення українсько-російського середнього військово-транспортного літака Ан- 70. Днями інформаційні агентства оприлюднили повідомлення про те, що Ан-70 «як такий, що не пройшов державних льотних випробувань» не буде допущений до польотів на міжнародному авіакосмічному салоні «МАКС-2003», що пройде у підмосковному місті Жуковському з 19 по 24 серпня. Цю інформацію, правда, потім спростував через агентство Інтерфакс-Україна заступник генконструктора АНТК Микола Шматов, який повідомив, що наступного тижня у Феодосії завершиться етап льотних випробувань літака на ґрунтах. Треба сказати, що критичні випади російських військових проти Ан-70 робилися і раніше (у Мінпромполітики України це пояснюють конкурентною боротьбою на російському ринку). Як правило, вони згодом дезавуювалася заявами керівництва РФ про прихильність до обраного курсу на створення Ан-70. Останню таку заяву зробив у середині липня прем’єр-міністр Росії Михайло Касьянов, який побував на демонстраційних польотах Ан-70 під Севастополем. На нього особливо сильне враження справили надзвичайно короткі смуги зльоту і посадки літака. «З таким коротким пробігом використання цих літаків не має обмежень», — визнав російський прем’єр. За словами М. Касьянова, Україна і РФ протягом двох місяців урегулюють всі існуючі розбіжності щодо реалізації проекту. Однією з них є фінансування: російська сторона поки що профінансувала програму тільки на 7%. «Україна і Росія повинні створити цей літак: альтернативи йому немає. Запоріжжя (ВАТ «Мотор-Січ». — Ред. ) працює над двигуном, ми — над літаком, інші фірми — над електронікою. Йде нормальний процес випробувань літака», — сказав «Дню» П. Балабуєв. При цьому він відзначив важливість того, щоб Ан-70 вийшов на міжнародний ринок раніше за європейський військово-транспортний літак А400М, який має піднятися у повітря у 2008 році.