Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Буття як натхнення

17 жовтня, 2009 - 00:00
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА

25-й Український тиждень моди традиційно відкрила нова колекція Лілії Пустовіт. А також колекції Вікторії Гресь, Олексія Залевського, Ольги Громової та Оксани Караванської

У день-відкриття 25-го Українського тижня моди, 15 жовтня, свої колекції сезону весна-літо 2010 представили п’ять українських дизайнерів, творчість яких дуже різна (а часом навіть контрастна) за почерком. Тому серед цієї п’ятірки так чи інакше можна зустріти всі особливості, притаманні українській моді. Зануреність у себе і одночасно відкритість до всього живого світу — у колекціях бренду Poustovit, звернення до ретро-стилю — це Victoria Gres, епатаж — у Zalevskiy, розкіш у новому космополітичному вимірі — від Gromova design, увага до деталей традиційного українського світу — від Оксани Караванської.

Лілія Пустовіт, «найзаслуженіший» український дизайнер, свою колекцію в рамках регулярного українського модного Тижня представила вже вдвадцятьп’яте. Стриманість, графічність, приглушені сіро-рожеві та сіро-зелені відтінки. Шовк, складні драпірування, квітчасто-горохові шифони. Чуттєвість, індивідуальність, невагомість. Так у трьох реченнях можна описати нову колекцію Лілії.

Фокус у тому, що кожен дизайнер, приховано чи відкрито, використовує в творчості певні посилання, цитати, джерела. Дехто йде шляхом простого наслідування існуючих явищ, не обтяжуючи себе їх переосмисленням. Але не Лілія Пустовіт. Вона, здається, взагалі відмовилася від використання в якості натхнення чогось конкретного, що може обумовити вибір кольорів, форм чи фактур. Її натхнення швидше філософське, аніж буквальне, воно апелює до ледь вловимого настрою, до буття як такого.

Свій показ Лілія Пустовіт «загорнула» не в традиційну жорстку ритмічну бітову музичну обгортку, а в чисту класику, яка в умовах подіумного життя виявилася суцільно експериментальною та доволі сміливою. Ідеться передусім про експеримент з екологічності мислення. Екологія як основа сприйняття не лише навколишнього середовища, а як частини життєвої філософії — ось що ми по суті ми бачимо на подіумі, коли дивимося колекції Лілії Пустовіт.

На відміну від Лілії, яка своє натхнення черпає прямо з буття, Вікторія Гресь створила тематичну колекцію «1909 рік. Париж. Дягілєв», перейняту традиційним для колекцій Вікторії ретро-духом. Сто років тому Дягілєв і його балетна трупа вразили Париж спектаклями «Шахерезада» та «Жар-птиця». Під цим впливом в паризьку моду ввійшли (чи швидше влетіли) прозорі тканини, глибокі декольте, вага до Сходу загалом. У колекції Вікторії Гресь — летючі, «ефірні» силуети, «повітряні» сукні з шовку, мусліну, органзи, які насичуються соковитими кольорами та квітковими орнаментами.

Суцільно шовкову колекцію представив бренд Gromova design. Тут так само бачимо плавні лінії та м’які силуети, позбавлені кольорових випадів. Гра шовків створює розкішну фактуру колекції в цілому.

Очікувано епатажною та контрастною виявилася колекція Олексія Залевського. А Оксана Караванська зосередилася на мотивах скіфської пекторалі.

Детальніше про колекції дизайнерів, а також низку нових проектів Українського тижня моди читайте в наступних номерах «Дня».

Марія ТОМАК, «День»
Газета: 
Рубрика: