Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Діалог з клієнтом

9 жовтня, 2003 - 00:00

Сьогодні — Міжнародний день пошти. Багато хто вважає сьогодні пошту таким собі атавізмом, маючи на увазі її програш Інтернету й іншим новим комунікаціям. Проте самі поштовики заперечують передчасну кончину цього відомства і, більше того, кажуть про його перспективність. Наприклад, заступник генерального директора «Укрпошти» Володимир Іванов стверджує, що листів не поменшало: як було 300 мільйонів листів на рік, так і залишилося. Проте, признається він, цьому показнику можна не дуже радіти: це всього шість листів на людину (враховуючи новонародженого), та й то чотири з них — так звані показники промислової кореспонденції (усілякі рахунки, запрошення, повістки). Для порівняння: в Естонії на людину припадає приблизно 80 послань, у Німеччині — 200. Що вже казати про Англію, де поштове листування становить цілу субкультуру?

А чим живуть поштовики сьогодні? Зі слів генерального директора «Укрпошти» Василя Мухіна, його підприємство виконало свій фінансовий план на 9 місяців, і доходи становлять 1 мільярд 52 мільйони гривень (навіть більше, ніж за аналогічний період минулого року). Але якщо врахувати проблеми, з якими стикається це відомство, оптимізму меншає.

«Головна проблема — низька зарплата у наших співробітників, — розповідає В. Мухін. — Середній її розмір — 350 гривень. Листоноші працюють буквально за копійки, в сніг, у дощ, по болотах розносячи кореспонденцію, збиваючи взуття. Тоді як зареєструвавшись на біржі, можна отримувати допомогу з безробіття не набагато меншу за їхній нинішній заробіток. Проблема виникає з передплатою та доставкою періодики, особливо у віддалені райони. Київські газети доставити туди у день виходу нереально. У всьому світі сільську мережу доставки видань підтримує держава, а ми до сьогодні нічого не отримуємо з бюджету».

Через те, що праця поштовиків малооплачувана, відбувається більшість збоїв у роботі пошти: людського чинника тут більше, ніж технічного і технологічного. Керівництво «Укрпошти» відзначає серед основних труднощів і проблему черг у відділеннях, і грубіянство та неуважність співробітників до клієнтів (важко створити новий корпоративний дух), і все- таки недостатню технічну оснащеність (брак банкоматів, пост-терміналів тощо).

Буквально днями стало можливим здійснювати електронні перекази між Києвом і Москвою через Міжнародну фінансову систему Світового поштового союзу. Незабаром подібні операції можна буде здійснювати з Францією та Казахстаном. Запроваджується пілотний проект штрих-кодування кореспонденції по всій Україні. А взагалі, цей рік для «Укрпошти» минає під знаком акції «Діалог із клієнтом», що обіцяє якість зв’язку. Між іншим, надіслали 136 тисяч відгуків з усіх регіонів країни. І до деяких поштовики прислухалися. Наприклад, до поради львівського школяра відкрити спеціальну дитячу пошту.

Тетяна ОРЛОВА
Газета: 
Рубрика: