Учора за редакційним «круглим столом» журналісти «Дня» спілкувалися із міністром освіти та науки Василем Кременем. Розмова тривала дві з половиною години, однак запитання і теми для обговорення вичерпалися максимум на чверть, — адже йшлося про речі, близькі кожному, чиї рідні або знайомі є школярами чи студентами. Тим більше, що в особі нашого гостя ми знайшли небайдужого і вдумливого співрозмовника, який не боїться ані бути відвертим, ані наразитися на критику (чого-чого, а критики на адресу реформ, що їх здійснює Міносвіти, Василь Кремень вислуховує вдосталь).
Утім, такий суспільний інтерес до цієї сфери свідчить, певне, про те, що якісна освіта, як і раніше, залишається для нас однією із пріоритетних життєвих цінностей. До речі, за словами міністра, у всьому світі освіта, зокрема вища, останнім часом змінює свої функції. Диплом вважається вже не тільки перепусткою до успішної кар’єри, але й необхідною умовою розвитку гармонійної особистості, здатної комфортно почуватися в наш стрімкий і надтехнологічний час. А оскільки досягнення гармонії із навколишнім світом неможливе без засвоєння культурної спадщини і розуміння історичних процесів, Василь Кремень назвав газету «День» однодумцем: наш гість високо оцінив реалізований «Днем» проект по укладанню і виданню книги «Україна Incognita» і зі свого боку пообіцяв всіляко сприяти якнайшвидшому знайомству з нею широких кіл учителів.
Зрозуміло, звичайно, що громадяни суспільства, на жаль, нерівних можливостей і у школах та вузах вчаться різних. Проте Міносвіти одним із своїх головних завдань бачить забезпечення дітям і молоді доступу до якісної освіти. Що робитиметься для того, щоб не було бідних шкіл для бідних, а також для підвищення статусу педагога? Як модернізуватиметься вітчизняна освітянська сфера? Що таке «освітній банк»? Коли українські студенти матимуть змогу на свій розсуд обирати і предмети для вивчення, і викладачів — так, як це вже давно роблять їхні ровесники в інших країнах? Чи скоро в Україні зникнуть убогі ПТУ разом із образливим прізвиськом «петеушник», а на зміну їм прийдуть професійно-технічні ліцеї і коледжі? Які проблеми українських шкіл залежать від недостатнього фінансування галузі, а які — від сваволі місцевої влади? Як долатиметься корупція у вузах? Відповіді міністра освіти Василя Кременя на ці та чимало інших запитань читайте в одному з наступних номерів «Дня».