Учора в Україні відкрилася телефонна лінія довіри для вихованців шкіл-інтернатів та випускників цих навчальних закладів. З усіх питань, які турбують, діти із будь-якого куточка нашої країни можуть звертатися за телефоном 8-800-500-21-80 щодня з 15.00 до 20.00 Для цього можна використовувати будь-який телефон, що має вихід на «вісімку». При дзвінку із телефону-автомата із картки буде знято 1-2 хвилини для первинного підключення до «гарячої» лінії, а подальший час розмови буде для спілкування по телефону довіри безплатним. Поки що, через відсутність вільних «цифрових» номерів у тому районі, де працюють телефонні консультанти, одночасно по цій лінії можуть звернутися тільки дві людини.
Консультанти пройшли спеціальний тренінг і готові надавати консультації з юридичних, психологічних, побутових проблем, екстрену психотерапевтичну допомогу, інформацію про спеціалізовані служби допомоги. Сьогодні їхня команда складається із 23 чоловік. I психологи, i соціологи мають вищу освіту, а також досвід роботи із надання допомоги дітям, які потребують особливої турботи. Присутні на презентації проекту діти сказали кореспонденту «Дня», що їм ця ідея дуже подобається, тому що часом буває набагато легше поговорити про свою проблему з чужою людиною, ніж із тим, хто тебе давно і добре знає. Фахівці вважають, що при розмові по телефону у дитини з’являється можливість створити образ ідеального за його поняттями дорослого. А також по телефону можна сміливо розповідати про наболіле, не боячись, що тебе висміють або використають розказану інформацію для покарання, можна не приховувати свої слабкості, страхи, помилки. Телефонне спілкування дає можливість зберігати емоційний контакт при збереженні анонімності, і воно доступне навіть на великій відстані.
Поки ця лінія працює в експериментальному режимі за підтримки Дитячого фонду Організації Об’єднаних Націй в Україні і забезпеченні ЗАТ Utel. Реалізацією ж даного проекту в цілому займається Державний комітет України у справах сім’ї та молоді спільно з Державним інститутом проблем сім’ї та молоді. З настанням нового 2003 року фінансування дитячої «гарячої» лінії держава повністю планує взяти на себе, а також розширити категорію дітей для надання допомоги по телефону. Потрібно відзначити, що створення такої лінії зовсім не означає розв’язання проблем за дитину. Її мета — це представити до послуг наших маленьких громадян весь той дорослий досвід, який тільки можливо передати по телефонній лінії, а також допомогти дитині навчитися знаходити в собі сили для розв’язання власної проблеми.