Минулого тижня у Києві пройшла Перша всеукраїнська виставка «Молодіжна преса в Україні», ідея проведення якої виникла у громадської організації «Соціалістичний конгрес молоді». Незважаючи на те, що на виставці були представлені молодіжні видання практично з усіх регіонів України, тенденції розвитку цього сегмента інформаційного ринку, що відзначалися, — невтішні. Так, за даними Держкомтелерадіо, в країні зареєстровано 174 молодіжних видання. Однак із цієї кількості хоча б раз на тиждень виходить менше 10 % видань, решта — один раз на місяць або квартал. Таким чином, відзначали учасники форуму, молодь практично «викинена» з національного інформаційного простору. Проблеми у молодіжних ЗМІ в цілому ті ж, що й у «дорослих»: їх намагаються використати як інструменти впливу на потенційний електорат (у багатьох випадках йдеться про вплив з боку місцевих органів влади); тиражі — низькі, і про самоокупність говорити, як правило, не доводиться; серйозної аналітики в молодіжній пресі практично немає (значна частина молодіжних ЗМІ — розважальні видання). Можливо, деякі з цих проблем допомогла б вирішити асоціація молодіжних видань, ідею створення якої було озвучено в ході виставки. Ті ж проблеми, але вже детальнiше, обговорювалися і в ході майстер-класів, проведених у рамках виставки. Один із них був присвячений досвіду спілкування газети «День» з читачами.
До сприйняття серйозної, аналітичної інформації читач повинен бути підготовлений. Водночас і для журналістів «Дня» спілкування з читачами — потенціал для розвитку. Саме ця теза і стала відправною точкою для розповіді про способи зворотного зв’язку «Дня» з читачами: постійну шпальту «Пошта «Дня», читацькі форуми, конкурси (передусім, про ціннісно створюючі — такі, як «Український герой» або «Життя по-українськи»), роботу «в польових умовах» — презентації книги «Україна Incognita». Про фотоконкурс «Дня» слухачі майстер-класу пригадали самі, запропонувавши розділити його на два напрями: для любителів і професіоналів. Хоч сам факт публікації тієї чи іншої фотографії на сторінках нашої газети — свідчення визнання цієї роботи професійною. Крім того, слухачів цікавили особливості редакційної політики; соціальний портрет читача «Дня»; можливість придбання другого видання книги «Україна Incognita» і наступної книги з «Бібліотеки «Дня», присвяченої контраверсійним сторінкам історії україно- російських відносин. (Нагадуємо: замовити ці книги ви можете за одним із наступних телефонів: (044) 414-64-00, 414-40- 66, 414-43-31 або електронною поштою: [email protected]). У рамках майстер-класу було проведено і конкурс, що став уже традиційним, на краще запитання «Дню», головним призом у якому служить книга «Україна Incognita». Цього разу його переможцем (але не за краще запитання, а за найбільшу активність) став шеф-редактор газети «Молодь Донбасу» Сергій ЧЕРНИХ. А майстер-клас в цілому показав: досвід «Дня» цікавий для колег, про що свідчить хоча б і те, що після його проведення у деяких із учасників з’явилося бажання співпрацювати з нашою газетою.