Подібна процедура — закладення судна — останній раз здійснювалася на «Океані» п’ять років тому, коли завод почав виконувати замовлення Чорноморського морського пароплавства на будівництво серії балкерів типу «Панамакс». Побудувати тоді вдалося тільки одне судно, а будівництво наступного, через фінансову неспроможність замовника, було законсервоване. У 1997 році його добудуванням зацікавилася німецька компанія «MPC Marine», яка уклала з «Океаном» контракт на 10 «панамаксів» з умовою надання українським урядом гарантій під кредит, який готовий був виділити на будівництво Ексимбанк Японії. Однак через труднощі з отриманням урядового кредиту довести до кінця цей проект так і не вдалося. І тепер замовником недобудованого балкеру, чотирьох універсальних судів і ще серії великотоннажних судів, підписання контракту на будівництво яких призначене на жовтень, виступила голландська компанія «Damen Shipyards Group», що взяла на себе зобов’язання, зі слів генерального директора «Океану» Миколи Романчука, по повному завантаженню підприємства, поставила мету досягнення прибутковості роботи «Океану» вже за підсумками 2001 року. Заклопотаність голландської компанії долею українського підприємства пояснюється тим, що 11 вересня були оповіщені попередні результати комерційного конкурсу, які проводяться ФДМІ України, по продажу пакету акцій ВАТ «Суднобудівний завод «Океан» у розмірі 78% статутного фонду, що назвав переможцем «Damen Shipyards Group». Голландці запропонували за пакет 26 млн. грн. (при початковій ціні 25,928 тис. грн.). Результати конкурсу викликали неоднозначні відгуки. Основний аргумент противників подібного результату: «Мало». На що глава Миколаївської облдержадміністрації Олексій Гаркуша помітив: «Розумію, що можна було б дорожче продати. Але хто купить?» До речі, раніше спроби продати великі пакети акцій «Океану» вже здійснювалися: у 1998 році ФДМІ виставляв на конкурс 52 % акцій двома рівними пакетами, однак жодного учасника того конкурсу зареєстровано не було. При цьому і тепер учасник конкурсу був тільки один. Правда, був ще один претендент — українська компанія, яка представляє Донбас, — однак її плани по перепрофілюванню «Океану» під пункт перевалки металобрухту не співпали з умовами конкурсу по продажу акцій, що вимагали від покупця збереження профілю підприємства і робочих місць, доведення обсягів виробництва продукції протягом чотирьох років до 120 тис. тонн дедвейту на рік на лінії великотоннажного суднобудування і не менше за 15 тис. тонн — середньотоннажного. А крім виплати вартості пакету на покупця лягають зобов’язання погашення протягом двох місяців заборгованостi «Океану» перед бюджетом в сумі 2,5 млн. грн., в цей же термін виплата частини — 5,5 млн. грн. — заборгованості по зарплаті, а ще стільки ж — протягом півроку. Стаючи ж фактично повновладним власником, покупець отримує до спадщини і кредиторську заборгованість «Океану» — без малого 160 млн. грн. До речі, і 26 млн. грн. — ціна не остаточна. Після оголошення попередніх результатів була призначена експертна оцінка вартості пакету, внаслідок якої, по словах О. Гаркушi, остаточна ціна, за даними, повинна бути збільшена на 300 тис. грн. Остаточне рішення з даного питання комісія ФДМІ повинна прийняти 26 вересня. Тим часом «Океан» вже приступив до будівництва голландських замовлень. Передбачається, що перші два універсальних судна будуть передані замовнику на стадії експлуатаційної готовності 80 %, після чого вони будуть відправлені до заводу «Damen» в Голландії для завершення будівництва. Наступні два повністю будуть добудовуватися у Миколаєві. Термін, відведений «Океану» для передачі замовнику першого закладеного судна, визначений у 10 місяців.