Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Губернатор взяв «стаханівські» зобов’язання

14 лютого, 2008 - 00:00

Голова Дніпропетровської облдержадміністрації Віктор Бондар має намір особисто контролювати будівництво об’єктів, що зводяться в рамках підготовки до футбольного чемпіонату Євро-2012. Він готує так званий список губернатора, що включає близько 40 найбільших об’єктів, спорудження яких відбуватиметься під патронатом облдержадміністрації. Насамперед В. Бондар гарантує своє сприяння інвесторам при проходженні процедури узгодження та оформленні паперів, щоб вони могли отримувати необхідну будівельну документацію «практично в автоматичному режимі». Це дозволить, на його думку, до осені 2011 року «прибрати огорожі» навколо найбільших будівельних об’єктів і запустити їх в експлуатацію. «Я хочу, — наголосив губернатор, — щоб центр міста на той час являв собою не великий будівельний майданчик, а завершені масштабні об’єкти, які зроблять Дніпропетровськ ще більш затишним для городян і привабливішим для туристів».

У «списку» В. Бондаря на перших позиціях значаться місцевий метрополітен, спорудження трьох транспортних розв’язок і об’їзної дороги, які дозволять звільнити центральні вулиці Дніпропетровська від потоку машин і автомобільних заторів. Не секрет, що без розв’язання транспортної проблеми мільйонне місто не зможе прийняти десятки тисяч туристів, багато з яких приїде на матчі Євро-2012 автобусами чи власними автівками. Водночас в облдержадміністрації дійшли висновку, що будь-який проект будівництва доріг чи транспортних розв’язок так чи інакше упирається в проблему добудування єдиної лінії метрополітену. Наразі дніпропетровське метро, що має усього шість станцій, перевозить нечисленних пасажирів з привокзальної площі до заводських районів міста. За розрахунками фахівців, ефективність «підземки» можна значно підвищити, якщо буде добудовано лише п’ять станцій — дві на західній околиці міста та три вздовж головного проспекту Дніпропетровська. Більш того, якщо тунель продовжити до Південного вокзалу — далі поїзди метро чи рейкові автобуси зможуть возити пасажирів у північному і південному напрямках по вже існуючих залізничних гілках. Проте проблема добудування метро полягає насамперед у стислих строках. Тому губернатор вирішив зробити «хід конем» і придбати для будівництва потужні гірничопрохідницькі комплекси з Німеччини. Цю техніку мають намір застосувати і для будівництва автомобільного тунелю під центром Дніпропетровська, який має зв’язати Центральний міст через Дніпро з шосе, що йде на Запоріжжя. Масштабні роботи розгорнуться також у районах Південного та Кайдацького мосту, з’їзди з яких вестимуть до об’їзної дороги, що півколом охоплює східні, південні та західні околиці мегаполісу. Ця дорога має забезпечити проїзд транзитного автотранспорту з Харкова, Донецька та Запоріжжя, оминаючи переобтяжені вулиці та проспекти самого Дніпропетровська.

Один з проектів — будівництво правобережного підходу до Кайдацького мосту, В. Бондар називає унікальним для всієї України. Автостраду зводитимуть над житловими районами й територією двох промислових підприємств — металургійного заводу імені Петровського та дніпропетровського «Коксохiму». Щоправда, відселити при цьому доведеться мешканців чотирьох десятків приватних будинків, яким влада обіцяє надати нові квартири. «Ми розраховуємо, — говорить В. Бондар, — що вже в березні, підчас затвердження змін до державного бюджету, урядом будуть остаточно вирішені питання фінансування об’єктів, які ми повинні побудувати до Євро-2012. Проте, за його словами, на перший етап будівельних робіт кошти вже знайдено. Працювати передбачається «стаханівськими» темпами — в три зміни й без перерв на свята. Вже в поточному році планується здати в експлуатацію побудовані відкритим способом дві станції метрополітену, а до кінця наступного — згадані підходи до Південного та Кайдацького мосту. Подібний розмах насторожує не лише скептиків, хоч енергія й оптимізм молодого губернатора багато кому імпонують.

Вадим РИЖКОВ, «День»
Газета: 
Рубрика: