4,5 мільйона туристів відвідало Україну минулого року, що на 2,5 мільйона менше, аніж позаторік. Як повідомив на прес-конференції начальник департаменту туризму і курортів Держкоммолодьспорттуризму Валерій Цибуха, це пов’язано насамперед iз економічною кризою в Росії. Свою справу зробили й інформаційні війни, які розпочинаються кожного року напередодні туристичного сезону. Але не тільки в цьому криються причини. На жаль, в Україні маємо украй низьку якість сервісних послуг. Зокрема, нерозвинену транспортну мережу та відсутність міжнародних транспортних коридорів.
За підрахунками спеціалістів, наша країна має найбільший коефіцієнт транзитності в Європі, але поки що так і не використовує свої переваги. Ще 5 років тому на Критській конференції у рамках Європейської співдружності було визначено 9 міжнародних транспортних коридорів, 4 з яких проходитимуть через Україну, забезпечуючи найкоротший шлях із Європи в Закавказзя та Центральну Азію. Згідно з дослідженнями Міжнародного туристичного альянсу, у найближчі роки збережеться тенденція щодо переважного використання туристами авіаційно-автомобільного транспорту. Саме тому в Україні розроблено державну програму з будівництва 187 пунктів сервісу на головних автомагістралях, а взагалі їх кількість буде доведено до 500.
У найближчі 3—5 років на вітчизняних автошляхах буде запроваджена європейська модель автосервісу — через кожні 10—20 та 30—50 кілометрів будуть розміщені сервісні комплекси з усім необхідним набором послуг для подорожуючих — кав’ярні та ресторани, автомийки та заправки, а також міні-готелі. Саме це має привабити туристів в Україну та наблизити її до цивілізованих європейських стандартів. За словами Валерія Цибуха, з держбюджету на облаштування автомагістралей не буде взято ні копійки. Будівництво проходитиме за кошти інвесторів та на умовах концесії. Україна має ще одну унікальну перевагу, яку не використовує — туристичні транспортні потоки у нас збігаються з основними транспортними потоками, що знижує вартість відповідно як туристичних так і транспортних перевезень. Згідно з розрахунками фахівців, побудова лише одного такого коридора може дати до 20 тисяч робочих місць, а через 3—5 років його будівництво повністю окупиться.