Одна з останніх новин у міжнародній арт-спільноті: знаменитий стріт-артист Бенксі перерахував понад 4 мільйони рублів на підтримку російської арт-групи «Война».
Кошти було зібрано завдяки продажу віддрукованих обмеженим накладом принтів Бенксі під назвою «Обирайте зброю» (Choose Your Weapon), повідомляється на сайті художника www.picturesonwalls.com.
Учасників групи «Война» заарештували 15 листопада за акцію «Дворцовый переворот», під час якої митці перевертали міліцейські машини. Їх звинувачено в хуліганстві за статтею 213 КК РФ, що передбачає покарання аж до п’яти років ув’язнення.
На сайті художника зазначено: «Кожен принт коштує 450 фунтів. Можливо, покупців утішить той факт, що Бенксі передає всю виручку російській арт-групі «Война», двоє з членів якої зараз перебувають у петербурзькій в’язниці».
Власне, хто такий Бенксі, можна дізнатися з англо-американського фільму «Вихід через сувенірну крамницю» (Exit Through the Gift Shop).
У картині, режисером якої виступив сам художник, йдеться про стріт-арт (вуличне мистецтво). Власне, Бенксі, котрий живе, ймовірно, у британському Бристолі, є на сьогодні найвідомішим у світі стріт-артистом. Його графіті надзвичайно виразні, майстерно виконані, змістовно насичені, доволі провокаційні. Кожний новий розпис стає сенсацією. Колекціонери навіть викуповують фрагменти стін із малюнками Бенксі. Сама лише копія оригінальної роботи з підписом автора коштує чималі гроші — однак, попри все це, Бенксі зберігає цілковиту анонімність. У фільмі він так само з’являється лише в капюшоні, його голос змінено.
Спочатку історія виглядає як екранний екскурс по світу стріт-арту. Окрім самого Бенксі, бачимо інших відомих вуличних митців. Сюжет крутиться довкола ініціатора зйомок, дивакуватого француза Тьєррі Гуетти, кіноаматора і фаната вуличного мистецтва. Гуетта документує ризиковані акції Бенксі, сам стає їхнім учасником. Поступово, втім, починає розвиватися інший сюжет: Гуетта спочатку починає клеїти на вулицях власні фотографії, а Бенксі береться закінчити зйомки. У результаті Гуетта, завдяки зв’язкам у світі мистецтва, робить у Лос-Анджелесі виставку своїх епігонських творів і домагається шаленого, але цілковито незаслуженого успіху.
Поза сумнівом, автор фільму — не Гуетта, а сам Бенксі, котрий таким чином показав себе ще й обдарованим кінематографістом. Його режисерський дебют, таким чином, — уїдлива й віртуозна сатира на світ сучасного мистецтва, не тільки стріт-арту. Дійсно, на виході з будь-якої галереї чи музею — сувенірна крамниця; будь-яка найбезкомпромісніша позиція в мистецтві завершується аукціоном, а ті, хто вміє догодити публіці й вигідно себе продати, процвітають аж ніяк не менше, ніж найбільш талановиті. Гіркий післясмак від зовнішньо веселого фільму.
В цілому, і «Вихід через сувенірну крамницю», і акція на підтримку «Войны» — складові частини гри Бенксі, яку він веде з суспільством — гри вражаючої, бо сам гравець гранично щирий.