Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Кабмін «відкривається»

Остап СЕМЕРАК: Із 1 липня 2014 року Секретаріат КМУ повністю планує перейти на електронний документообіг
17 червня, 2014 - 12:25
Остап СЕМЕРАК: Із 1 липня 2014 року Секретаріат КМУ повністю планує перейти на електронний документообіг
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

16 червня громадські організації та міністр Кабміну Остап Семерак обговорили план дій на 2014-2015 роки для впровадження проекту «Відкритий уряд». Нагадаємо, офіційно Кабмін почав «відкриватися» ще 2011 року. Але на практиці за три роки Азаров та компанія в цьому питанні просунулися не далеко. За словами заступника Постійного представника ПРООН в Україні Ініти Пауловіча, завдання виконано тільки на 55%. «Тобто деякий прогрес відбувся, але ще багато треба зробити», — відзначив експерт. Зокрема, наголошує заступник Постійного представника ПРООН в Україні, слід залучати молодь і забезпечити доступ до публічної  інформації, реалізовувати антикорупційну складову.

У представленому дворічному плані запропоновано створити проект «відкритий бюджет»; підготувати законопроект про участь громадськості у формуванні та реалізації державної політики; запустити єдиний веб-портал електронних декларацій про доходи, майно та витрати службовців; розробити основні засади оприлюднення в Інтернеті урядових відкритих даних тощо.

Чим зараз займається новий Кабмін у питанні «відкритого» уряду? Про це «День» запитав міністра КМУ Остапа СЕМЕРАКА:

— Цього року пріоритетами для нас є впровадження електронного уряду. Для цього створили Агентство з електронного урядування. У цьому напрямку Секретаріат КМУ вже почав працювати, і з 1 липня 2014 року ми плануємо повністю перейти на електронний документообіг. Це означає, що всі міністерства вестимуть з нами спілкування тільки в електронній формі. Тож відійдуть у минуле тонни паперів і радянські принципи їх використання. У такій системі буде видно, коли й ким зареєстровано документ, хто і які правки вніс у нього. Тож уже не можна буде відкласти документ у шухляду до кращих часів або зробити так, щоб він «утопився» серед інших. Крім того, КМУ вже вніс зміни в регламент роботи, які спрощують процедуру проходження всіх документів. Якщо раніше процедура роботи над документом, який надійшов у КМУ, становила 193 днів, тобто півроку, то зараз її скоротили до 43 днів, тобто півтора місяців... На минулому засіданні уряду також вирішили питання переведення в електронну форму «шляхових накладних», які використовуються при виробництві спирту. За ними працює вся лікеро-горілчана галузь. Тепер в онлайн-режимі фіксуватиметься, куди і скільки спирту пішло, які акцизи і ким сплачені до бюджету, а державна фіскальна служба в електронному режимі показуватиме рух цього підакцизного товару... Чи запровадить КМУ до кінця року 2014 року електронний уряд? Зараз сказати складно, бо це дуже великий обсяг роботи. Головне, що ми вже почали робити цю роботу і відкриті в цьому перед громадськістю, тому й залучаємо її до діалогу.

Наталія БІЛОУСОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: