Схоже, Києву так і не пощастить обзавестися шестирядним мостом із залізницею через Дніпро. Принаймні як повідомив учора журналістiв міністр транспорту Георгій Кирпа, будівництво моста в районі Харківського масиву виявилося столичній владі непотрібним. І якщо ще два тижні тому Олександр Омельченко сприймав подарунок Мінтрансу із вдячністю і бажанням всіляко йому сприяти, то нині раптом з’явилися вагомі аргументи недоцільності будівництва. Наприклад, виявилося, що згідно з нормативами цивільної оборони, берегоз’єднуючі об’єкти повинні знаходитися на значній відстані один від одного, оскільки, якщо трапиться природний катаклізм або... бомбардування, розташовані поряд мости (а в районі передбачуваного будівництва вже знаходяться міст Патона і Південний) мають усі шанси зруйнуватися. Тому один із варіантів, який запропонував столичний мер — взагалі винести подібну споруду за місто. На що керівник транспортного відомства відреагував досить різко: «Давайте ще в Кременчуці побудуємо київський міст».
Наступний вагомий, на думку міської влади, аргумент — занадто великі зміни. Якщо будувати за наміченим Мінтрансом проектом — і, до речі, повністю на його кошти — міст ніби порушить «екстер’єр» міста. Аргументи Г. Кирпи — споруда через Дніпро пройде якраз через промзону і завдяки шестирядності допоможе розвантажити від МАЗів та КАМАЗів центральну частину міста — столичній владі видаються непереконливими. Минулого тижня О. Омельченко заявив, що над питанням будівництва ще треба думати, економічно його обгрунтовувати і «підганяти» під інтереси столиці.
Що ж до економічного обгрунтування, то Г. Кирпа не піддає сумніву жоден пункт. Судіть самі, заявив він журналістам: вартість проекту — 1,5 млрд. гривень. Кредит пропонується під майже жартівливі 4 відсотки. Будівництво повинно було здійснюватися за допомогою стійких і надійних японських технологій... «Але завдяки амбіціям однієї людини нам не дають вирішити транспортну проблему Києва, а заодно і прискорити будівництво швидкісної лінії на Лівобережну Україну і другого залізничного вокзалу», сказав Георгій Кирпа.
Щоправда, задумавши спорудити «притулок» для поїздів у вигляді техстанції, Мінтранс знову зіткнувся з активною опозицією. Цього разу в особі жителів міста Вишневе. Скориставшись випадком, групка останніх учора навіть вишикувалася з гнівними плакатами під будівлею «Укрзалізниці» і, не пропускаючи жодного журналіста, з бурхливою жестикуляцією розповідала про свої проблеми. Полягають же вони ось в чому. Кабінет Міністрів затвердив будівництво у Вишневому технічної пасажирської станції Київського залізничного вузла. Але, на думку депутатів місцевої міськради, виконавча влада «запалила зелене світло» стражданню жителів. Проживати у ста метрах від місця, де цілодобово буде чути стукіт коліс, — перспектива не з приємних. Більше того, жителі Вишневого створили навіть координаційну раду з питань захисту міста від будівництва екологічно небезпечного об’єкта. І на проведених мітингах вони заявляють, що, по-перше, Мінтранс ставить хрест на перспективах розвитку населеного пункту, а по-друге — діє протизаконно, оскільки вибрана під будівництво ділянка землі належить одному з державних агропромислових підприємств. І для того, щоб змінити «статус» ділянки, необхідне не лише рішення Києво-Святошинської та Київської рад, але й Верховної Ради, оскільки йдеться про вилучення із сільськогосподарського користування ділянки орної землі.
Міністр транспорту відповів, що жителі Вишневого згущають фарби. Ні про які 100 метрів і мови немає — на цій відстані будуть знаходиться лише ворота техстанції, а роботи будуть вестися вдалині від забудов. Реакція ж місцевих жителів, на його погляд, — черговий випадок необгрунтованого опору проти поліпшення транспортної інфраструктури країни.
ДО РЕЧІ
У період із січня по серпень 2003 року Державна адміністрація залізничного транспорту «Укрзалізниця» безплатно надала послуги щодо перевезення близько 1,5 мільйона дітей на суму 15 млн. грн. Як повідомляє Інтерфакс-Україна, починаючи з 2000 року «Укрзалізниця» постійно надає благодійницьку допомогу щодо безплатних перевезень дітей. За даними головного пасажирського управління «Укрзалізниці», з серпня 2000 року по вересень 2003 загалом перевезено понад 10 мільйонів дітей, що еквівалентно 116 млн. грн. витрат. Зокрема в 2000 році — понад 3 млн. чоловік (50 млн. грн.), у 2001 — 2,7 млн. чоловік (22,4 млн. грн.). «Укрзалізниця» безплатно перевозить дітей-сиріт і дітей, які залишилися без батьківської опіки, дітей-інвалідів, дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, віком до 16 років. У 2003 році, крім вказаних категорій, благодійницька допомога надавалася дітям військовослужбовців та працівників правоохоронних органів, якi загинули під час виконання службових обов’язків, дітям шахтарів, якi загинули.