Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Конкурент»

17 березня, 2004 - 00:00

Чи випадково, що першого київського рикшу помітили на вулицях столиці саме тоді, коли однією з головних тем розмов у столиці стала спроба київської влади підвищити ціни на проїзд у міському транспорті? Це запитання можна вважати риторичним. Навряд чи вплинув рикша на те, що ціни на транспорт у столиці залишилися без змін, адже не міг цей новий для Києва вид транспорту скласти конкуренцію мерії, що практично монополізувала транспортне обслуговування киян. Хто ж зіграв на стороні городян?

Заявленим гравцем, безумовно, виглядає Мін’юст, який із блиском провів «квиткову» кампанію, що зажадала проявити все мистецтво маневрування в коридорах влади. Спочатку, ще 9 березня, прес-служба міністерства повідомляла, що не має в своєму розпорядженні інформації про долю розпорядження Київської міськадміністрації про підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті, яке мало набути чинності з 14 березня. Прес-служба стверджувала, що не розсилала до ЗМІ інформацію про те, що столичне управління юстиції відмовило в реєстрації такого розпорядження, хоча на сайті Мін’юсту розмістили (а потім зняли) повідомлення про таку відмову. («Батьки» міста планували підняти вартість проїзду у всіх видах громадського транспорту до 80 копійок, незважаючи на думку Антимонопольного комітету, де вважали підвищення тарифів передчасним. Столичний мер Олександр Омельченко раніше заявляв, що, згідно з фінансовими розрахунками, собівартість проїзду в міському транспорті у Києві становить від 82 коп. до 1,13 грн. Але коли прес-служба Мін’юсту перестала оскаржувати факт відмови (тобто можна припустити, що її санкціонували на всіх необхідних рівнях), Омельченко також не скаржився до інстанцій.

Прем’єр-міністр Віктор Янукович під час розгляду урядової програми на 2004 рік висловив стурбованість, що «український політикум занадто заглибився в президентські вибори і на очах втрачає здатність дивитися на світ поза виборчими розкладами». Чи не тому й втрималася «на транспорт стара ціна»? Інше запитання: чи надовго? Можливо, в мерії вже готують нове обгрунтування для підвищення цін.

Віталій КНЯЖАНСЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: