Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / УКРАЇНА

21 травня, 2005 - 00:00

Символіка Євробачення — на автомобілях у Хмельницькому

Учора на дороги Хмельницького вирушили автомобілі служби радіотаксі «Стильне-062», що привертають увагу перехожих символікою «Євробачення». Водій БМВ-625 на ім’я Олександр пояснив для «Дня», що прапорці 50-го пісенного конкурсу на антенах «означають, передусім, солідарність перевізників із українськими учасниками «Євробачення». Він вказав, що пасажири виявляють жвавий інтерес до наймасштабнішого заходу у Києві. Тому, мовляв, «у водіїв виникла ця ідея з прапорцями». На жаль, у Хмельницькому відповідної символіки не знайшли: «Довелося відправляти гінця до столиці». «Той факт, що конкурс відбувається у Києві, переконує: ідемо в Євросоюз», — оптимістично продовжив Олександр. Митці — піснями, а водії, вітаючи конкурс, — сервісом за європейськими стандартами. У перевізників — тільки комфортабельні іномарки. Пасажири Хмельницького відповіли на цей підхід підвищеним попитом на послуги від служби радіотаксі «Стильне-062», повідомляє Михайло ВАСИЛЕВСЬКИЙ , «День».

Ринок «переходить» із рук в руки

На Дніпропетровщині слідом за конфліктом навколо комбінату «Криворіжсталь» і Нікопольського заводу феросплавів знову спалахнула приватизаційна війна. Цього разу в епіцентрі гарячої сутички виявився найбільший в Україні дніпропетровський продовольчо-речовий ринок «Озерка». На його території між представниками ворогуючих сторін з’ясування стосунків дійшло до рукопашної і, як стверджують очевидці, в повітрі гриміли постріли. У листі голови правління колективного підприємства «Центральний ринок» Григорія Єфименка, який він направив Президенту В. Ющенку, генпрокурору С. Піскуну, голові СБУ О. Турчинову і міністру внутрішніх справ Ю. Луценку, повідомляється, що на «Озерці» «в ніч на п’ятницю сталося силове самочинне захоплення будівель і споруд озброєними бандитами на чолі з Максимом Курочкіним». «Озброєні люди, — говориться далі, — грабують майно, гроші в касах, силою утримують людей, які знаходяться в приміщенні, не виконують законні вимоги посадових осіб державної виконавчої служби». Г. Єфименко просить керівництво України «терміново вжити заходів і сприяти недопущенню свавілля, оскільки місцеві органи внутрішніх справ не діють і не реагують на численні звертання до них». Очевидно, для більшої переконливості близько 200 працівників ринку, з числа прихильників Г. Єфименка, вийшли на сусідню вулицю Шмідта і за допомогою металевих візків перекрили автомобільний, трамвайний і тролейбусний рух. Губернатор Дніпропетровщини Юрій Єхануров був вимушений перервати свою участь у конференції з євроінтеграції й терміново зайнявся залагодженням конфлікту. Вибачаючись перед дипломатами й іноземцями, він назвав ситуацію, що склалася навколо «Озерки», «цвяхом у чоботі». Історія з приватизацією дніпропетровського ринку «Озерка» розпочалася в лютому минулого року, коли після масштабної перевірки колективне підприємство повернули у державну власність, а голова правління Г. Єфименко майже півроку провів у слідчому ізоляторі. За цей час «Озерку» через конкурс було продано підприємству «Регіон Онт Сервіс», із яким преса пов’язує російського бізнесмена Максима Курочкіна. У лютому нинішнього року за рішенням суду колишній керівник «Озерки» Г. Єфименко повернувся в свій кабінет, а його попередник Є. Валенюк, навпаки, потрапив у слідчий ізолятор. Тепер ситуація, внаслідок чергового судового рішення, змінилася в інший бік, а кабінети та приміщення знову поміняли своїх господарів. Як повідомили в ЦГЗ обласного управління МВС, обидві конфліктуючі сторони мають на руках судові рішення і розпорядження судових виконавців, а тому міліція стежить лише за тим, щоб на «Озерці» та прилеглих вулицях зберігався порядок. Вадим РИЖКОВ , «День».

Сухопутні льотчики

Не дуже веселі часи прийшли для службовців в армії, а ще менше перспектив для тих, хто зараз займається або готується до випуску в військових інститутах. Головнокомандувач Військово-повітряних сил України Анатолій Торопчін, який прибув до Харкова для розв’язання проблеми розподілу курсантів, повідомив, що у перших випускників Харківського університету повітряних сил, що утворився на базі двох найбільших військових ВНЗ міста, можуть виникнути проблеми з працевлаштуванням. Зараз цей ВНЗ єдиний в Україні, де випускають військових льотчиків, але і для цієї невеликої кількості випускників недостатньо робочих місць. Річ у тім, що поки вони вчилися, держава вирішила скоротити армію, а відповідно і держзамовлення на молодих фахівців. Тому розподіл у Військово-повітряні сили отримають тільки кращі випускники університету. Щодо інших майбутніх лейтенантів-льотчиків, то хтось iз них, мабуть, отримає розподіл до прикордонних, сухопутних військ або військ МВС, де політати їм уже не доведеться, повідомляє Марина ГОЛІНА , Харків.

Донеччанам запропонували «скинутися» на метро

Понад 20 млн. грн. щорічно потрібно Донецьку для консервації так і не добудованого донецького метро, якщо, звичайно, найближчим часом буде прийнято остаточне рішення про закриття будівництва. Однак, як розповів журналістам донецький мер Олександр Лук’янченко, навіть дуже якісна консервація будівництва може лише посилити проблему донецького метрополітену і додати шахтарській столиці ще низку екологічних проблем. Так, рано чи пізно недобудовані тунелі буде затоплено, а крім того, існує цілком реальна загроза просідання породи. Найкращим виходом із ситуації є все ж завершення будівництва, оскільки в результаті це буде більш безпечно і вигідно, ніж консервація. Більш за те вже сьогодні Донецьк дійсно гостро потребує метро. Однак, за словами міської влади, в поточному році на будівництво метрополітену з державного бюджету не виділено жодної копійки. У той же час, тільки для того, щоб завершити інженерний корпус та електродепо метро, потрібно 173 млн. гривень. На допомогу міській владі прийшов також губернатор Донеччини Вадим Чупрун, який заявив, що керівництво регіону готове звернутися за допомогою до уряду, щоб допомогти шахтарській столиці завершити будівництво. Крім того, В. Чупрун планує залучити і «незвичайні джерела інвестицій», серед яких він назвав і допомогу самих жителів міста, які могли б «скинутися» на метро і побудувати його своїми коштами. «Це не те джерело, звичайно, але для того, щоб показати, що ми мобілізували навіть це джерело, я думаю, що це варто зробити», — вважає губернатор. Ганна ХРИПУНКОВА , «День».

Газета: 
Рубрика: