Запорука руху до Європи
Так розцінюють підсумки українських виборів президент інституту «Схід — Захід» Д.Мроз і лідер СДПУ(О) Віктор Медведчук. В умовах поствиборчого періоду втихомирення пристрастей та підбиття остаточних підсумків увага громадськості прикута до процесу розстановки політичних сил на парламентській карті. Саме з цими подіями, безумовно, пов’язується уже не перший візит в Україну президента Інституту «Схід — Захід» — авторитетної і відомої в усьому світі організації — Джона Мроза. Наприкінці минулого тижня відбулася його зустріч із лідером Соціал-демократичної партії (об’єднаної) Віктором Медведчуком. Оскільки інститут «Схід — Захід» займається реалізацією програм, скерованих на створення сприятливих умов для входження України до європейського співтовариства, то предметом обговорення на зустрічі стали реальні передумови інтеграції України в європейский простір з урахуванням результатів виборів. У ході зустрічі, що проходила у форматі дружнього діалогу, Д. Мроз відзначив підвищену увагу світового співтоватиства до виборів в Україні. На його думку, останні події в країні засвідчили, що український виборець чекає конкретних результатів і реальних реформ. Лідер соціал-демократів (об’єднаних), у свою чергу, запевнив гостя в тому, що результат виборів можна вважати мандатом для впровадження ринкових реформ. За словами В. Медведчука, отриману розстановку політичних сил у Верховній Раді четвертого скликання варто розцінювати як запоруку того, що Україна продовжуватиме рухатися європейським шляхом. Віктор Медведчук підкреслив також, що приблизно 350 із 450 місць у парламенті займатимуть ті політичні сили, які налаштовані на інтеграцію України в Європу. Саме така пропорція у парламенті зразка 2002 року, за словами В. Медведчука, відрізняється у кращий бік від політичної структуризації попереднього парламенту. «Цей склад Верховної Ради сповідуватиме європейський курс України», — наголосив він. Iнформацiю пiдготувала Ірина КУХАР.
Інтернет уже «продається» в кіосках
Учора в Київському коледжі зв’язку відбулося відкриття першого в Україні Інтернет-кіоску. Його обладнало і встановило ВАТ «Укртелеком». Зроблено перший крок до того, щоб у будь-якому місці і в будь-який час українці мали доступ до глобальних інформаційних ресурсів. «Основна ідея цієї акції — зробити Інтернет доступним для кожного громадянина України», — сказав голова правління «Укртелекому» Олег Гайдук (на фото праворуч). Дійсно, користуватися Інтернет-кіоском, який схожий одночасно на банкомат і комп’ютер, може будь-яка людина — адже для цього не потрібно мати якiсь спеціальнi навички. Тут діє дуже простий, як у телефонії, принцип: для виходу в Інтернет достатньо вставити звичайну телефонну картку або Інтернет- картку «Укртелекому». Вартість однієї хвилини роботи кіоска в бізнес-час коштує 6 копійок за хвилину, а в суботу, неділю, святкові дні та із 21.00 до 8.00 години — 3 копійки. Уся інформація подається на плоский кольоровий 17-дюймовий екран iз високою здатністю відображення. Екран також використовується для управління Інтернет-кіоском: для вводу символьної інформації (адреса Web-сторінок, текст листа електронної пошти тощо) на екрані викликається українською-російсько-англійська клавіатура. Інтернет-кіоск дозволяє знаходити інформацію за будь-якими Інтернет-адресами, створювати, відправляти та переглядати електронну пошту, а вбудований динамік забезпечує звукове супроводження. В подальшому «Укртелеком» передбачає розширити можливості своїх кіосків завдяки сервісам відеофонів (Web-камера, голос по ІР, таксофонія). За словами О.Гайдука, перші Інтернет-кіоски починають працювати ще в декількох місцях — у Київському політехнічному університеті, на Центральному залізничному вокзалі, в аеропорту Бориспіль, а в подальших планах компанії — розміщення цих кіосків по всій території України, повiдомляє Петро ІЖИК, «День».
Від Харкова до Києва — зі швидкістю 200 кілометрів за годину
До 1 травня відкриються два вокзали на приміських станціях Харкова: Лосєво і 22-й кілометр. Вони реконструюються з урахуванням усіх вимог сучасного сервісу — з кондиціонованим повітрям, зручним обладнанням у залах очікування, безпекою на платформах. Ці об’єкти — лише невелика частина роботи по підвищенню культури обслуговування пасажирів, які зараз веде Південна залізниця. Кожен квартал на лінії виходить повністю оновлена електричка або дизель-поїзд — капітальні ремонти ПЗД веде власними силами. Такі поїзди підвищеної комфортності ходять уже в Полтаву, до станції Лозова, на Бєлгород. Як повідомили в прес-службі дороги, підвищення культури обслуговування пасажирів у комплексі з заходами по запобіганню безквитковому проїзду дало можливість значно знизити збитковість приміських перевезень. Але найбільша робота розгорнулася на магістралі, яка зв’язує Харків із Києвом. Тут іде підготовка до пуску першого в Україні надшвидкісного пасажирського поїзда. Він буде розвивати швидкість до 200 кілометрів за годину і доставляти пасажирів до столиці менше, ніж за 6 годин. Для цього електрифікується лінія від Люботіна до Полтави, замінюються ланки шляхів, будується огорожа полотна. Реконструюють і будують вокзали. У Полтаві, наприклад, буде повністю оновлений, а на вузловій станції Гребінка — зовсім новий. Будівельникам, які приїхали на трасу з усієї України, необхідно освоїти 200 мільйонів гривень. Перший надшвидкісний поїзд Харків—Київ повинен піти вже літом, повiдомляє Михайло БІДЕНКО, Харків.