Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / УКРАЇНА

5 травня, 2001 - 00:00

Постановою Кабміну порушено права військових пенсіонерів

Уповноважений Верховної Ради у правах людини Ніна Карпачова подала офіційну заяву виконуючому обов’язки прем’єра Віктору Ющенку. У документі йдеться про порушення прав військовослужбовців, яке викликане постановою Кабінету Міністрів про зміну чинного порядку призначень пенсій і сум виплат звільненим у запас з військової служби. У цій постанові встановлюються істотні обмеження цих виплат і зменшується їх кількість практично в чотири рази. Деякі з військовослужбовців подали позов до суду. Незважаючи на те, що рішення судів були на їх користь, загалом проблема військових пенсіонерів залишилася невирішеною. У березні 2000 року Генеральний Прокурор України М. Потебенько вніс протест стосовно деяких пунктів постанови Кабінету Міністрів, але в своїй відповіді перший віце-прем’єр-міністр Ю. Ехануров заявив, що достатніх підстав для задоволення протесту немає.

«Каліфорнійський слід» у дніпропетровському метро

У переддень першотравневого свята два десятки дніпропетровських метробудівників, які перебували під землею, оголосили голодування й відмовилися підійматися на поверхню аж до повної виплати багатомісячної заборгованості із заробітної плати. Переговори тривали близько доби, після чого робітники, які отримали на руки невеликі суми готівкою, погодилися припинити свою акцію. Вимоги підлеглих начальник «Дніпрометробуду» Василь Савченко вважає цілком справедливими й обгрунтованими. В бесіді з кореспондентом «Дня» він зазначив, що така ситуація склалася через вкрай незадовільне фінансування робіт зі споруди другої ділянки єдиної лінії Дніпропетровського метрополітену. Будівництво цієї лінії було розпочато 20 років тому, але досі запустити в експлуатацію з дев’яти закладених станцій вдалося лише шість. Після урочистого пуску в грудні 1995 року першої ділянки дніпропетровського метро його подальший розвиток майже припинився. Фінансування метробудівників в основному «скинули» на місцевий рівень, але цих грошей вистачало хіба що на підтримку життєздатності підземних виробок. Не випадково кілька років тому через просідання породи на проїжджій частині центрального проспекту міста, під яким проходять недобудовані тунелі, раптом утворилася триметрова яма. Лише за щасливого випадку тоді ніхто не постраждав. Можливо, ця подія та ще сподівання на те, що продовження лінії метрополітену до центру міста підвищить її рентабельність, надихнули дніпропетровські власті рішучіше вимагати від Києва яких-небудь капітальних вкладень. Поточного року, за словами Василя Савченка, на фінансування метробуду крім 2 млн. грн. з місцевого бюджету було передбачено 2,5 млн. грн. з державного бюджету, однак за чотири місяці звідти не надійшло «ні копійки». Відповідно, з початку року не отримували зарплати i робітники «Дніпрометробуду». «Вибити» свої «кровні» напередодні свята трудящих вони вирішили шляхом акції протесту. Проте невизначеною залишається доля самого будівництва, оскільки для добудови двох станцій (про третю вже не йдеться!), за оцінкою фахівців, необхідно хоча б 9—12 млн. грн. на рік впродовж 4— 5 років. Поки ж з метробудівниками досі не можуть розрахуватися й за старими боргами. Наприклад, за спорудження першої ділянки метрополітену, після пуску якої колишній губернатор Дніпропетровська П.Лазаренко отримав орден Ярослава Мудрого й почесне громадянство в обласному центрі. Сума цієї заборгованості, кажуть у місті, — близько 2 млн. грн. — можливо, «каліфорнійському в’язневі» здалася б смішною, повідомляє Вадим РИЖКОВ , «День».

Газета: 
Рубрика: