Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Куди підуть «залізничні» мільйони

19 січня, 2006 - 00:00

Керівництво Південної залізниці продовжує дивувати новинами. Після презентації у Харкові першого в Україні автобуса, що рухається по рейках, начальник ПЗ Віктор Остапчук оголосив про швидкий запуск ще п’ять аналогічних автобусів. Перші пасажири маршруту «Тополі — Купянськ — Харків» вже відзначили, що новий транспортний засіб не лише комфортабельний, але й швидше пересувається, ніж автотранспорт і є більш економічним для гаманців. Серед можливих напрямів рейкового автобуса — Тростянець, Суми, Краснопілля, Лебедин, а також є варіант підвозити пасажирів до швидкісного поїзда «Суми — Київ» із Смородино з подальшим курсуванням по області. Можливий варіант використання нового автобуса як екскурсійного на туристичних маршрутах. Окрім того, в найближчі шiсть місяців Південна залізниця має намір закупити два нових потяги Pendolino від Bombardier, що мають, на відміну від українських потягів, єдиний склад. Нові потяги, швидше за все, працюватимуть на маршруті «Харків — Київ». Як повідомив Віктор Остапчук, очікується введення ще кількох швидкісних потягів, таких, як «Харків — Київ» або «Харків — Євпаторія», оскільки існуючі поїзди не справляються з потоком пасажирів. З’являться також потяги «Харків — Кременчук» і «Харків — Полтава — Київ». Для прискорення вантажоперевезень, як одного з головних джерел прибутку ПЗ, на кордоні між Росією і Україною буде встановлено відеоспостереження, а також спеціальні пристосування, які зважують вагон під час руху, що значно прискорить огляд і пропуск товарних вагонів на кордоні.

Особлива увага в нинішньому році буде приділена електрифікації ділянок залізниці за напрямками «Харків — Люботин» та «Харків — Полтава», де поки що курсують потяги на дизельному паливі. Для проведення електрифікації ділянок залізниці на маршрутах «Полтава — Кременчук» і «Кременчук — Ромодан» буде потрібний довгостроковий кредит.

Без значної банківської допомоги в розмірі 7,5 мільйонів гривень не обійдеться і будівництво нового приміського вокзалу в Харкові, який прийматиме електропоїзди лише північного напрямку: Козача Лопань, Наумівка та Бєлгород. Частина приміських поїздів будуть прибувати і відправлятися з вокзалу «Левада». Проект нового вокзалу, що був задуманий ще 10 років тому і передбачає розвантаження Південного вокзалу, унікальний для України. Зараз на тому місці, де в квітні з’явиться новий приміський вокзал, покинуті старі склади, а незабаром там будуть дві платформи, зал очікування, каси і турнікети. Вийшовши з метро на привокзальній площі, бажаючі потрапити на приміські електрички ставатимуть на ескалатор — рухому доріжку в формі дуги, підійматися на висоту п’ять метрів над будівлею приміських кас і під’їжджати до платформи. Друга черга будівництва передбачає торговий центр, парковку і клумби, які будуть готові до Дня міста в серпні.

Будівельний бум на Південній залізниці очікується не лише в Харкові. Так у Купянську цього року розпочинається будівництво нового вокзалу, а протягом шляху від кордону з Росією до Харкова будуть реконструйовані всі зупиночні пункти. Нині однотипні, павільйони на кожній станції будуть виконані в історичних традиціях того населеного пункту, біля якого вони розташовані. На всі ці новини будуть потрібні значні капітальні вкладення. Прибуток ПЗ, за підсумками минулого року, становив 236 мільйонів гривень, що, за твердженням Віктора Остапчука, у 2,6 разу більше, ніж у 2004 році. Цікаву інформацію оприлюднив нещодавно начальник Харківського обласного КРУ Олексій Щербаков: за підсумками перевірки Південної залізниці минулого року, прибутковість ПЗ за три роки знизилася у 27 разів, однак у 2004 році 300 мільйонів гривень, які можна було б витратити на розвиток залізниці, було направлено на благодійність. Є й інші порушення, — матеріали перевірки вже передано до прокуратури. В свою чергу Остапчук заявив, що дані КРУ не зовсім точні, а всі факти благодійності «прозорі».

Марина ГОЛIНА, Харків
Газета: 
Рубрика: