Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Міністр попередив начальників портів

8 лютого, 2003 - 00:00

В Одесі та Іллічівську побував міністр транспорту України Георгій Кирпа. Цього разу до програми відвідин входили дві вельми значнi для регіону і країни події: запуск першого поїзда комбінованого транспорту «Вікінг» з Іллічівського торгового порту на Клайпеду і створення нового державного об’єднання «Укрморпорт».

Проблему завантаження і використання IХ міжнародного транспортного коридору, що зв’язує країни Середньої Азії і Закавказзя з країнами Європи та Балтики, ось уже понад рік активно обговорюють на міжурядовому рівні. Незважаючи на свою географічну привабливість, Україна щорічно втрачає сотні тисяч тонн вантажів, а отже, й мільйони доларів, які йдуть до Європи через Констанцу й інші порти. Всьому виною — простої на кордоні, тривала процедура оформлення, митні й інші збори. Створення нового поїзда комбінованого транспорту, зі слів міністра, дозволить скоротити час проходження кордону. Тепер 25 автомобілів із різним вантажем, встановлені на залізничні платформи, зможуть подолати відстань від Іллічівська до Клайпеди не за півтора тижня, як раніше, а всього за дві доби.

«У цього поїзда є кілька безперечних переваг, — пояснював Георгій Кирпа. — По-перше, це швидкість доставки. Залізницею вантаж рухається у кілька разів швидше, ніж автомобільною дорогою. По-друге, це безпека перевезень. По-третє, відсутність черг у пунктах пропусків і різних зупинок. По-четверте, це додаткові обсяги, які отримає Україна за рахунок того, що за дві доби машини доставлятимуть із Клайпеди до Іллічівська і навпаки. У перспективі потоки iз Скандинавії на Туреччину перейдуть на цей поїзд. І навіть Німеччині, зважаючи на екологічні нормативи, що діють сьогодні в Європі, буде вигіднiше переправляти автомобілі з вантажами поромом на Клайпеду і звідти поїздом через Україну. Через півтора-два місяці такі поїзди йтимуть з Іллічівська регулярно двічі на тиждень. До цього часу ми маємо намір відправити ще один поїзд із контейнерами з Іллічівська на Санкт-Петербург».

За підрахунками фахівців Мінтрансу, ставка на перевезення одного автомобіля становитиме $400, контейнера — $400 і $800 (залежно від тоннажу).

Георгій Кирпа зустрічався в Одесі у приміщенні колишнього Чорноморського пароплавства і з начальниками всіх українських портів. Присутнім він оголосив про створення державного об’єднання «Укрморпорт». Зі слів міністра, ця організація повинна упорядкувати конкуренцію між державними портами і обгрунтувати зниження цін на їхні послуги. «Ми не має наміру втручатися до господарської діяльності портів, — сказав міністр. — Але те, що відбувається в деяких із них, неприпустиме. Доходи від переробки вантажів в Іллічівському порту сьогодні становлять 25 гривень за тонну, а в Одеському — 10,5 гривнi. У рік це півмільярда гривень, недоотриманих бюджетом. Ми уважно вивчали ситуацію і з перевалкою нафтопродуктів у цьому порту. Можу сказати, що це не господарська діяльність, а бандитизм, що прикривається державними інтересами. Ми за спільну діяльність, але тільки якщо вона повністю законна і прозора». Надалі, зі слів міністра, всі питання про залучення нових інвесторів і створення спільних проектів узгоджуватимуть і обговорюватимуть із «Укрморпортом». До ради організації ввійдуть усі начальники портів України. А керувати нею призначено колишнього начальника Ялтинського порту Андрія Яничарова.

«Треба, щоб у кожного з вас була зацікавленість у роботі даної структури, — заявив пан Кирпа начальникам портів. — Якщо її не буде, справи підуть важко, і мені доведеться декому допомогти. А я би нікому не радив вдаватися до моєї допомоги».

Попередження міністра в основному було спрямоване на адресу Одеського порту, навколо якого останнім часом вирують пристрасті. Тут уже кілька місяців працює урядова комісія.

Олена АСТРАХОВИЧ Одеса
Газета: 
Рубрика: