До цієї події ми йшли довго, крізь комплекси й помилки, на яких, як відомо, вчаться. У четвер у приміщенні Українського дому відбулося перше в історії України дефіле моди от кутюр. Воно стало ефектною крапкою святкування 10-річчя часопису «Єва», який, спільно з «L’Officiel — Україна», послідовно «робить моду» на українському ринку й насичує її все новими модними акціями-знахідками. Одна з них — проект Ukranian Fashion Games, (далі UFG) в рамках якого вже пройшли покази українців у Росії, спільний показ Олександра Гапчука та італійця Антоніо Берарді минулого року в Києві. Він, потрібно сказати, вийшов дуже цікавим і насиченим. Тому, очевидно, керуючись прислів’ям «від добра добра не шукають», на чергову серію, хочеться думати, великого добротного серіалу, на одну з головних ролей запросили того ж таки Олександра Гапчука. Його опонентом, як повелося на UFG, на цей раз виступив французький модельєр Стефан Роланн, провідний дизайнер Будинку моди Жан-Луї Шеррер. Проте, якщо, висловлюючись спортивною термінологією, з Берарді у Гапчука була взаємовигідна нічия, то Шеррерові український модельєр поступився, якщо й не нокаутом, то явною перевагою точно. І не тому, що Гапчук був поганим. Дуже вже хорошим був Роланн.
Можливо, Будинок моди Жан- Луї Шеррер не найзнаменитіший із французьких в Україні, але на Заході його знають і люблять. Невеликий факт. За словами мосьє Роланна, лінія от кутюр його Будинку моди — єдина у Франції, яку можна з повним правом називати прибутковою. Ні у Версаче, ні у Валентіно такого немає, основні фінансові надходження йдуть за рахунок одягу прет-а-порте. Клієнтами французів є як голлівудські зірки, такі, як Вітні Г’юстон і Дженет Джексон, так і європейські. Фані Ардан, наприклад. Секретом свого успіху Роланн на прес-конференції назвав індивідуальний підхід до кожного клієнта. Йому цікаві люди як особистості, і з кожним новим знайомством він черпає натхнення для своїх нових робіт. Проте, і йому, який працює основним модельєром Будинку моди Шеррер з 1997 року, доводиться дотримуватися традицій і базових концепцій, закладених у моду «від Шеррера». Але його ці рамки не обмежують. Схід, котрий так любив його попередник на посту головного модельєра Будинку, сам Жан-Луї Шеррер, чудово вписується до концепції світоглядних і модних ідей Роланна. Індійські та арабські мотиви кочують у нього з однієї модної колекції до іншої із завидною постійністю. Ось і в Києві його колекцію було насичено округлими східними лініями. Однак він француз. І це говорить якщо й не про все, як це було ще років 10 тому, коли мода в принципі асоціювалася в переважної кількості людей із Францією, то, як і раніше, багато про що.
От кутюр — це шик у чистому вигляді, а коли за колекцію береться француз, цей шик стає просто всепоглинаючим. Для Роланна важливим є все. І одяг, і аксесуари, і зачіски моделей, і самі моделі. Вірніше, важливими вони є для всіх дизайнерів, але ось ідеальне поєднання виходить у деяких чомусь частіше й вагоміше. У своїй колекції (до речі, високої моди, що демонструвалася на останньому Тижні в Парижі) мсьє Роланн маніпулював публікою, що зібралася в Українському домі, як хотів. Спочатку арабо-бедуїнські мотиви, з характерними головними уборами, бурнусами та костюмами, витриманими, до речі, в класичних кольорах: чорний, білий, брунатний... Ну і, звичайно ж, концептуальний «пісочний». Знов-таки східні брюки- шаровари... Загалом, образ скромної, але надзвичайно модної дівчини. І відразу ж за цим — блиск і пил у очі. Його величність Бароко. Пишні подоли суконь, корсети й елегантні вирізи, шикарні зачіски, масивна біжутерія й не тільки вона. (Роланн відомий своєю любов’ю до коштовностей на сукнях. На паризькому тижні моди він, наприклад, використав рідкісні перли.) Все це на тлі срібла, блиску, пер, а іноді цілих крил птахів. Красиво, модно, дорого і концептуально. Сам Роланн признався, що намагався в своїй колекції відтворити атмосферу мюзік-холу 20-х років, що вже саме собою створює ауру свята. Тим більше, що багато які речі, в обхід стереотипів от кутюрівської моди, можна носити повсякденно. Роланн і сам не приховує, що колекція — не чистий кутюр, а скоріше прет-а- порте де люкс. Він оприлюднив свій київський телефон, за яким зацікавлені в його одязі клієнти можуть замовити собі сукню чи костюм від Шеррера. До речі, Будинок моди Жан-Луї Шеррер один із небагатьох, що спеціалізуються на чоловічому от кутюр. Його чоловічі моделі мали можливість бачити й у Києві. Всі вони були стилізовані під 20- і роки. Котелки, завужені брюки, приталені піджаки. І, в той же час, нормальний сучасний «мачизм», коли чоловік точно знає, чого хоче і як цього домогтися.
Гапчук також знає, чого хоче і, судячи з його останніх колекцій, також знає, як це зробити. Його думки, очевидно, спрямовано на Захід, а не на Схід. У італійців, англійців, французів він черпає натхнення. Але так буває в моді, що Схід приходить саме з Заходу. І, хто знає, може, арабські чи якісь мотиви з’являться у Олександра за рік-два. А поки що його жіночій от кутюрівській колекції бракує сміливості, розкутості. Він стилізує високу моду, а Роланн її просто робить. Але, думається, що Гапчук на вірній дорозі. Бо програв гідно. Бо програв свій ПЕРШИЙ показ от кутюр.