Науково-практична конференція, що відбулася у вівторок, організована Академією педагогічних наук України, Інститутом педагогіки АПН України, Інститутом дефектології АПН України за сприяння Міжнародного фонду «Відродження», була присвячена проблемам сучасного підручника. Крім фінансових проблем, що з усіх боків оточили граніт науки, у підручників безліч недоліків, які стосуються їхнього змісту. «Ми позбулися уніфікованості підручників, — сказала журналістам заступник міністра освіти України Олександра Савченко. — Але це, мабуть, єдиний позитивний момент. Знизився рівень якості експертизи подібної літератури і, як результат цього, з'явилися низькопробні книжки. І навіть боротьба за виживання в жорстоких умовах ринку не відібрала найкращі підручники. Існує проблема навчально-методичного комплексу, коли на один шкільний предмет припадає декілька підручників, зошитів і методичок, проблема підручників для молодших класів. Крім того, треба враховувати особливості дітей залежно від віку, здібностей до навчання та психофізіологічних чинників (спеціальні підручники для сліпих дітей, до речі, коштують близько 400 гривень), враховувати типи навчальних закладів. Разом із цим застосовувати нові комп'ютерні технології для створення нових книжок».
А взагалі позитивним результатом конференції можна назвати визначення всіх тих недоліків, які притаманні сучасній українській, якщо можна так сказати, індустрії підручників. Теоретично визначені й шляхи, й методи розв'язання таких проблем. Справа за «малим» — чи зможе наша традиційно бідна для сфери освіти держава підтримати й забезпечити втілення в життя необхідних заходів і змін?