«У найближчі десять років Україна не матиме власних нових розробок в галузі автомобілебудування. Коштів, які необхідні для створення нової моделі, що не поступається «Фольксвагенові», «Шкоді», «Рено» чи «Пежо», я гадаю, немає і в усьому бюджеті України», — заявив учора голова ради директорів СП «АвтоЗАЗ-ДЕУ» Олег Папашев. Щоправда, це не перешкодить розвиткові в Україні нових виробництв з випуску окремих компонентів автомобілів: за його словами, протягом 3-4 років можуть з’явитися близько 20 спільних підприємств у цій сфері — світових виробників повинні привабити дешевизна робочої сили та професіоналізм українських працівників.
2001 року «АвтоЗАЗ-ДЕУ» реалізувало 15,4 тис. автомобілів (2000 року — 12,9 тис.), з них 11,1 тис. припадає на «Таврію». За словами О.Папашева, підприємству не вдалося завершити минулий рік без збитків, проте вони знизилися в порівнянні з 2000 роком. Одним із позитивних підсумків минулого року керівництво «АвтоЗАЗ-ДЕУ» вважає сприятливі зміни, що відбулися в структурі українського автомобільного ринку: цьому сприяло прийняття законодавчих актів, ініційованих автомобілебудівниками. Зокрема, зазначив О.Папашев, відбулося зростання імпорту нових автомобілів (48 тис. авто 2001 року). Частка «АвтоЗАЗ-ДЕУ» на ринку нових автомобілів становить 20%, і цю нішу, вважає О.Папашев, необхідно зберегти. Саме відсутністю «нормального» автомобільного ринку в Україні пояснює невдачу на старті проекту «народного автомобіля» президент корпорації УкрАвто Таріел Васадзе. Що ж, законодавці достатньо попрацювали над створенням найкращих умов для одного автомобілевиробника, і якщо нинішній ринок у нас дійсно цивілізований, то чому сюди досі не прийшли інші інвестори?