Каліграфію називають музикою для очей, і саме таким візуальним звучанням зараз сповнена столична галерея «Митець». На честь свого 60-річчя власну виставку тут презентував заслужений діяч мистецтв України, доцент кафедри графіки Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури, художник-графік і каліграф Віталій Мітченко.
Всього на виставці представлено 30 робіт, створених майстром за останні п’ять років. Серед них — шрифтові аркуші, проекти акцидентних шрифтів, художнє оформлення та каліграфія до «Лісової пісні» Лесі Українки, авторські листівки і сторінки знаменитої рукописної книжки «Вій». Каліграфічна композиція доповнена скульптурами заслуженої художниці України Аліси Забой. На прохання пана Віталія майстриня відібрала 15 своїх робіт різних років, спільним для яких є образ жінки — євангельської, біблійної, а також роботи з серії «Земля вранці», «Земля вдень» і «Земля спить».
Серед гостей виставки — багато студентів пана Віталія, зокрема й тих, хто вже давно перейшов у ранг колег. «Мені дуже приємно, що я співпрацював із Віталієм Мітченком, — відзначив президент Національної академії мистецтв України Андрій Чебикін. — Разом нам вдалося зробити багато хороших книжок: мої — ілюстрації, його — макет і шрифтова частина». До речі, за творчу діяльність у галузі оформлення книжки Віталій Степанович отримав більше 20 дипломів та інших відзнак на республіканських і закордонних конкурсах книжки. На думку пана Чебикіна, Віталій Мітченко не тільки майстерно застосував історичну каліграфію, зокрема козацький скоропис, а й знайшов свою мову у шрифті, свій підхід і світогляд.
Микола Кочубей, художник графічного мистецтва, а в минулому — випускник пана Віталія, пригадує: «Колись ми вивчали шрифти за набутками іноземних науковців і практиків, а зараз з’явилась міцна українська школа, на яку можна і варто рівнятися». Ще один яскравий представник вітчизняної школи Василь Чебаник відзначив виняткове значення цієї виставки, адже рукописні твори в Україні виставляють нечасто. «Українське рукописне мистецтво зараз дрімає, — говорить Василь Якович. — Скрізь у Європі це популярно, актуально, є школи, клуби, міжнародні трієнале, бієнале, є художники, які добре заробляють на цьому мистецтві». На думку Віталія Мітченка, в Україні в останні роки відбувається поступ рукописного шрифту — передусім, завдяки фестивалям каліграфії «Рутенія» (Київ) і «Свято кирилиці» (Харків), мета яких — представити вітчизняні шрифтові здобутки та заохотити до творчості молодь. На найближчі фестивалі пан Віталій вже готує нові серії станкової каліграфії та арткнижки з високохудожніми рукописними шрифтами. Адже, як відомо, культура шрифту — це культура книжки, а культура книжки — це і є культура народу.