Позавчора закінчився перший Український тиждень моди, який, нагадаю, об’єднав два відомих бренда — «Сезони моди» і фестиваль «Київський подіум». Уже можна сміливо стверджувати, що об’єднання пройшло успішно. Проте про підсумки й уроки Тижня ми поговоримо в найближчих номерах. А сьогодні — про колекцію, яка стала блискучим фінальним акордом. Дизайнер Вікторія Гресь уже кілька років не бере участi у масових модних акціях, віддаючи перевагу самостійному (й цілком успішно) плаванню. Цього разу — вирішила приєднатися до Тижня й показала колекцію «Осінь-зима 2006/2007» VOENTORG. Тільки не лякайтеся: жодних страхіть із радянського минулого на подіумі не було. Ось як сама Вікторія пояснює вибрану тему: «Хто б зараз із народжених у 80-ті міг подумати, що за аскетичною назвою радянських магазинів «Воєнторг» завжди ховався жіночий образ. Саме там справжні леді 70-х прагнули знайти рукавички й сумочку з м’якої шкіри виробництва НДР, істинно французькі парфуми і, якщо пощастить, австрійські чобітки з їхньою знаменитою зручною колодкою. Благовірні дружини військових, кочуючи за самовідданими чоловіками по маленьких містечках неосяжного СРСР, завдяки «Воєнторгам» зберігали для своїх доблесних половин привабливість і прищеплювали донькам, які занадто швидко дорослішали, смак до хорошої якості. Це була справжня епоха «Воєнторгів» — несподіваний подарунок того часу, відчуття маминої руки в м’якій рукавичці й завжди чарівного тата у військовій формі, який викликає заздрість і захоплення подружок», якому, додам, дизайнер і присвятила свою колекцію.
Показ розпочався під бадьорі мелодії популярних пісень 80-х. Проте не лише саундтрек відсилав нас у ті роки, але й багато впізнаваних фасонів і мотивів, які використала Вікторія Гресь. Вони товпізнавані, але, наскільки мені пам’ятається, тоді такого одягу не було. Благородного, стильного, жіночного й дуже красивого. А тканини — прекрасний трикотаж, шифон і шовк, оксамит (до речі, велика частина тканин допрацьована вручну), в’язане та плетене хутро. При цьому — оригінальність авторського стилю жодною мірою не суперечить трендовості колекції. Наймодніші кольори — чорний, білий, сірий... Вельми актуальні плісировані спідниці, рукав-ліхтарик, завищені талії... Але до якої ж міри це не схоже на все, показане на Тижні, до якої міри талановито інтерпретовано!
I останнє — не менш важливе: цією колекцією Гресь презентувала другу лінію одягу — Victoria Gres by GRES. Це означає, що кожна модель випускатиметься в чотирьох розмірах тиражем не більше 20-ти примірників, при незмінності оригінальності дизайнерських рішень. Тобто Вікторії, одній із небагатьох наших дизайнерів, вдалося те, заради чого всі ці тижні й існують: робити одяг, який носитимуть.