Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Швейцарське небо — на замку

17 січня, 2004 - 00:00

В лада Швейцарії опублікувала список іноземних авіакомпаній, яким заборонено вхід у повітряний простір цієї держави. За інформацією Федерального бюро цивільної авіації, до «чорного списку» потрапило шестеро перевізників з України, Іспанії, Болгарії, Азербайджану, Лівану і Нігерії. Сформовано також перелік літаків, яким заборонено політ до Швейцарії. Серед 20 повітряних суден, повідомляє «Обозреватель», є лайнери й української компанії «Дніпроавіа».

Жорсткі заходи швейцарська влада зробила після катастрофи літака «Боїнг-737», що належав приватній єгипетській компанії, яка з 2001 року, не маючи права експлуатувати свої судна в повітряному просторі Швейцарії, регулярно здійснювала чартерні пасажирські рейси. Як вже повідомлялося, 3 січня нинішнього року «Боїнг», що піднявся в повітря з аеропорту курортного єгипетського міста Шарм-ель-Шейх, вже за кілька хвилин упав у води Червоного моря. Внаслідок аварії загинуло 146 чоловік — екіпаж і пасажири — громадяни чотирьох країн.

Однак повідомлення про те, що українська компанія «Дніпроавіа» потрапила до «чорного списку», для її керівництва було цілковитою несподіванкою. Генеральний директор компанії Анатолій Кукута в бесіді з кореспондентом «Дня» заявив, що сильно здивований звісткою про рішення швейцарської влади. «Дніпроавіа», — сказав він, — не здійснює регулярних авіарейсів до Швейцарії. Минулого року лише один літак Як- 42 літав до Цюріха з Дніпропетровська, доставивши туди футбольну команду «Дніпро», однак, наскільки відомо, ніяких інцидентів під час цього чартерного рейсу не було». За словами А. Кукути, «Дніпроавіа» — один із найактивніших авіаперевізників України. Ком панія виконує регулярні рейси до Німеччини, Туреччини та Росії, здійснює й чартерні рейси. «Звичайно, — говорить генеральний директор, — трапляється різне, але серйозних претензій до наших літаків я не пригадаю».

Про відсутність інцидентів на міжнародних рейсах, пов’язаних із технічним станом літаків «Дніпроавіа», заявив і заступник гендиректора Олександр Руденко, який керує авіатехнічним парком. «Наша компанія, — повідомив він, — має в своєму розпорядженні дві моделі пасажирських літаків — десять Як-40 і сім Як-42. Всі ці машини можна вважати майже новими, оскільки в експлуатації вони знаходяться лише 10—11 років».

Посадові особи компанії «Дніпроавіа» говорять, що почули про рішення швейцарської влади з повідомлень ЗМІ. У той же час офіційних документів вони поки що не отримали, а тому, на їхню думку, робити остаточні висновки ще рано.

Вадим РИЖКОВ, «День»
Газета: 
Рубрика: