Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Травневий «Marts»

У Національному музеї Тараса Шевченка відкрився молодіжний арт-салон
23 травня, 2009 - 00:00

З 21 до 27 травня тут можна познайомитися з роботами самобутніх художників із різних регіонів нашої країни. У експозиції арт-салону Marts, яка називається «Рефракції», представлено, в основному, пейзажі і натюрморти.

— Marts — абревіатура від Молодіжного арт-салону Мартс. У експозиції виставлено близько 100 робіт 14-ти випускників провідних академій України, — розповіла «Дневі» куратор виставки Юлія Безлюдько. — Це класична школа українського малярства, адже класика вічна, вона завжди цікава і ніколи не застаріває. Ідея виставки народилася в колах самих митців, а наша організація (Marts — встановлений добродійною організацією «Міжнародний культурний діалог». — Н.З.) підтримала її і допомогла втілити у життя. Ми хочемо, щоб картини не припадали пилом у запасниках, щоб роботи молодих побачили глядачі, а до самих художників приходило визнання. У цьому салоні представлено роботи митців із різних регіонів, які активно беруть участь у всеукраїнських пленерах. Зокрема, Ніна Ніконенко, Олександр Кріушин, Сергій Коваленко та інші. Ми назвали виставку «Рефракції» тому, що реальність, проходячи через авторське бачення митця, трохи змінюється. Тому ми й бачимо на цих полотнах безмір реальності...

На відкритті салону директор Музею Т. Шевченка Наталя Клименко підкреслила, що ця виставка є гідною відповіддю молоді тим, хто зі своїми провокативними роботами намагається зламати канони, влаштовуючи тотальний наступ на класичне мистецтво. Як прихильник класичної школи, вона радіє, що тут картини говорять із серцем, вони — прості і зрозумілі, не потрібно ламати голову, розгадувати якісь ребуси.

На думку арт-критика, куратора художніх проектів і малярських пленерів Наталі Сухоліт: «Художники демонструють у своїх роботах високий рівень. Особливо порадували мене Валерій Стратюк, Олена Ясенєва і Ніна Ніконенко, з якими я працювала на пленерах. У наш час молоді рідко наслідують ті традиції, які закладає в них академія. Насправді київська — Національна академія образотворчого мистецтва та архітектури — базується на класичній, академічній системі освіти, яка сягає корінням до пітерської школи. Я вважаю, що цікаве майбутнє в молодих митців, які нині виставили свої картини — є!»

У картинах молодих — багато світла, буяння фарб, і свій погляд на, здавалося б, давно знайомі місця, куточки й дари природи. Ось блищить на сонці тиха гладінь ріки в полотні «Ранок» Олени Ясенєвої; грають відблиски, дихає свіжістю море в серії «Гурзуфська весна» Ярослава Власюка; а з туману «випірнув» храм, примостившись на вершині скелі («Фороська церква» Дар’ї Шемякіної); із ніжністю доторкнувся до землі, оспівуючи її красу Олександр Кріушин — «Золота осінь», «Березень», «Федунка. Зимовий ранок»... І хоча їхні імена поки що невідомі широкій публіці, але потенційні покупці, які прийшли на виставку, придивлялися до робіт. Багато хто з колекціонерів уважно дивиться на те, що і як зображено на полотні, намагаючись у роботах молодих вгадати творчий потенціал митця і руку майбутнього майстра...

Наталя ЗІНЧЕНКО, спеціально для «Дня»
Газета: 
Рубрика: