Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Українські рибалки залишаються зі своїми мріями

19 вересня, 2000 - 00:00

Без свого риболовецького флоту може залишитися Україна вже до 2010 року. При тому, що основу флоту складають на даний момент 139 сейнерів і траулерів, щорічно до 25-ти з них через зношеність списуються і відправляються на брухт. Про нові судна українські рибалки можуть тільки мріяти.

Передбачається, що оновлення українського риболовецького флоту почнеться із серії з п’яти малих риболовецьких сейнерів-траулерів, замовником яких виступив Департамент рибного господарства України. Перше судно серії спущене на воду на миколаївському АТ «Суднобудівний завод «Лиман». Його проект був розроблений конструкторами заводу із залученням фахівців «Чорноморсудпроекту» і ряду інших миколаївських проектних організацій, з урахуванням побажань і вимог рибалок. Сейнер- траулер призначений для проведення промислу в Азовсько- Чорноморському басейні, він обладнаний потужним двигуном, засобами радіонавігації, промисловим та іншим обладнанням імпортного виробництва, оскільки аналоги в Україні не виробляються. За один рейс — а це 3-4 дні — воно буде здатне виловити і зберегти в трюмах, де морозильне обладнання регулює температуру до мінус 28 градусів, близько 120 тонн риби. Причому найрізноманiтнiшої. Бо нове судно має одночасно характеристики і сейнера, і траулера.

На даний час готовність судна становить 85%. А термін його остаточного добудування після спуску на воду визначений на 1,5—2 місяці. Будівництво сейнера-траулера, що обійшлося заводу в суму близько 6 млн. грн., здійснюється за рахунок кредиту, отриманого в Інноваційному фонді. І хоча замовником виступає Департамент рибного господарства України, в інтерв’ю кореспонденту «Дня» генеральний директор «Лиману» Сергій Ісаков заявив про намір підприємства зайнятися пошуком... іншого покупця. Причиною стала фінансова неспроможність замовника.

Як розповів кореспонденту «Дня» перший заступник керівника Департаменту рибного господарства України Володимир Бондаренко, у 1998—99 роках, коли укладався контракт з «Лиманом», бюджет передбачав виділення коштів на оновлення риболовецького флоту, а в бюджеті нинішнього року такого рядка не виявилося, і тепер розрахуватися з суднобудівним заводом рибалкам нема чим. Тому зараз рибалки зайняті пошуком довгострокового кредиту для того, щоб все ж таки викупити судно.

Тим часом завод «Лиман» почав добудування спущеного на воду сейнера-траулера, який не має поки що назви (бо немає конкретного власника). У разі запуску проекту в серійне виробництво, завод готовий будувати два такi судна на рік.

Данило КЛЯХІН, «День»
Газета: 
Рубрика: