Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Уроки економіки дають школярі

5 лютого, 2004 - 00:00

В Україні вперше проводили симпозіум «Українська економічна освіта в контексті світового досвіду». Сьогодні відбудеться підбиття підсумків його роботи та урочисте нагородження переможців спеціальної олімпіади.

Обговорити проблеми шкільної економічної освіти зібралися викладачі з усіх куточків країни. Говорили про стандарти середньої освіти звичайних і спеціалізованих шкіл, про зміст підручників, про те, що економіку потрібно викладати по-новому, тобто базуватися на об’єктивних економічних законах, а не викладати предмет на догоду тій або іншій політичній силі. Доцент економічного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка Микола Миколайович Садовий сказав «Дню»: «Дітей не має нудити від економіки, знайомити з предметом потрібно з допомогою рольових ігор, на життєвих ситуаціях, щоб було цікаво. Шкільні підручники повинні відрізнятися від вузівських, створюватися за іншими принципами. Треба враховувати вікові особливості, а також створювати різні підручники для спеціалізованих і загальноосвітніх шкіл. Економіці потрібно вчити не тільки економістів. Володіючи грамотним економічним мисленням, людина сама вибере найраціональнішу поведінку. Жити в новій економіці, в ринковому середовищі без елементарних знань законів цього середовища просто неможливо. Адже незнання законів економіки не звільняє від відповідальності за їх порушення».

Разом із наставниками на симпозіум приїхали і їхні кращі вихованці. Вони представляли свої наукові ідеї з таких актуальних проблем, як «Економічна свобода як чинник економічного зростання України», «Проблеми та перспективи інноваційного розвитку регіонів», «Економічні інтереси України в контексті глобалізаційних процесів», «Сучасні тенденції формування національного та регіональних ринків праці», «Україна на шляху до СОТ: регіональний аспект». Результати наукових досліджень учнів Українського гуманітарного ліцею були представлені вельми незвичайно — в формі театрального дійства. Тема колективного проекту — «Перспективи інноваційного розвитку Києва». На сцені — віртуальне засідання столичної мерії. Докладають незалежні експерти, виправдовуються депутати міськадміністрації, а голова намагається розібратися в клубку протилежних аргументів та знайти хоч якісь позитивні моменти в результатах своєї діяльності. Роль мера виконував Максим Устименко. На запитання кореспондента «Дня» про те, з чого б розпочав свою роботу після «театрального» засідання віртуальний мер, Максим відповів: «З інновацій у науці. Наука — початок будь-якого розвитку, вона зможе дати поштовх і для банків, і для промисловості... У будь-якій сфері потрібні висококласні, компетентні фахівці».

Школярі також взяли участь у спеціальній олімпіаді: змагалися у вирішенні економічних завдань як на побутовому, так і на державному рівні. Їм надали реальні статистичні дані із структури грошової маси України та запропонували виступити в ролі експертів. Вони аналізували дані та робили свої висновки про тенденції в розвитку грошово-кредитної політики України. Останнім етапом змагання було комп’ютерне тестування. В екстремальних умовах — протягом півгодини — треба було розв’язати 40 тестових задач. Голова журі, декан економічного факультету КНУ імені Тараса Шевченка Віктор Дмитрович Базилевич відзначив високий рівень більшості робіт і сказав, що для трьох переможців нині вирішують питання про надання права вступу на економічний факультет університету за співбесідою.

Людмила РЯБОКОНЬ, фото Михайла МАРКIВА, «День»
Газета: 
Рубрика: