Підвищення вартості поліса страхування автоцивільної відповідальності, всупереч усім роз’ясненням про знижки та пільги, не викликало особливого ентузіазму у водіїв. Можливо, провиною тому факти, які свідчать про те, що «вибити» через суд відшкодування збитку часто буває неможливо. Справи там розглядають щонайменше по півроку, і зовсім не факт, що навіть у тому випадку, якщо рішення буде на користь потерпілої сторони, винний розстанеться з грошима.
Особливе ставлення до цього виду страхування у професіоналів. Обурені зростанням тарифів таксисти навіть збиралися, перекривши рух, іти на барикади та вимагати зниження вартості поліса. Зі слів голови профспілки таксистів України Василя Попика, для них як водіїв особливої категорії ризику вартість страхового поліса зросла вчетверо. «Ми не проти «автоцивілки», але просимо обґрунтувати, чим ми зобов’язані такій увазі. Таксист сьогодні «проїдає» свою машину. Він її ремонтує, витрачає гроші на паливо. Якщо він працює не по 10 годин на добу, як треба, а 23 години, то ті гроші, які заробить, повністю витратить собі ж на ліки. А тут ще й підвищення вартості поліса страхування», — каже він.
Як заявила вчора на прес- конференції заступник глави Держфінпослуг Тетяна Мосійчук, поліс треба сприймати не як додатковий податок на власників стареньких авто, а як соціальний захист, який надає держава громадянам без використання бюджетних коштів. І базова його вартість (291 гривня) згодом може змінитися як у той, так і в інший бік, але «сьогодні вона виглядає цілком обґрунтовано». Як роз’яснила Мосійчук, якщо страхувальнику доведеться відшкодовувати збитки за максимумом, то базовий тариф повинен відповідати розміру страхових виплат. До того ж за чинної системи пільг і бонусів «для населеного пункту, в якому проживають менше ніж 100 тисяч осіб, власнику машини з об’ємом двигуна до 1600 кубічних сантиметрів («Таврія», «Жигулі»), доведеться сплатити за страховий поліс усього 103 гривні. Якщо платитиме пенсіонер або інвалід другої групи — то тариф становитиме всього 51 гривню 65 копійок», — пояснює Мосійчук.
Механізм «автоцивілки» почне працювати з 1 квітня. До цього моменту страхувальники повинні створити централізовану базу даних, щоб у автомобілістів, які порушують правила дорожнього руху, не виникло в майбутньому принади пошахраювати та менше заплатити за поліс. Хто відшкодовуватиме потерпілим збитки, завдані незастрахованим водієм, поки що не зрозуміло. Але головне, що сьогодні сформований Фонд захисту потерпілих (понад 70 мільйонів гривень). До речі, лише 3 березня в Україні сталися 92 ДТП, в яких 9 осіб загинуло, 100 травмовано...