Перші два дні чергового Українського тижня моди (колекції сезону осінь-зима 2008—2009) — а це поки що усього-на-всього п’ять показів — остаточно дали впевнитися в тому, що українську моду можна назвати цілісною — з огляду на різноспрямованість творчих «фішок» наших дизайнерів. Ось «Gromova design» на чолі з Ольгою Громовою повернулася на подіум із концептуальністю і жорстким професіоналізмом на прапорі, Вікторія Гресь показала другу лінію «Viktoria Gres Denim», яка, за словами дизайнера, «комерційна, і ми цього не приховуємо». Нарешті, Олексій Залевський, який незмінно виступив із доволі простими (з точки зору конструкторської і креативної) речами, загорнутими у ядучу обгортку провокаційного шоу.
Дизайнер Ольга Громова — це не нове ім’я, той, хто знайомий із українською модою більше п’яти років, напевне пам’ятає її. Вона була одним із перших українських модельєрів, які відкрили свої власні бутіки ще у 90-х.
— Я щаслива повернутися на модну арену, я вже відчула значний контраст порівняно з тим, що було п’ять років тому, коли я її покидала, — розповіла дизайнерка на прес-конференції після показу.
Презентацію марки «Gromova design» — проект «271» було вирішено виділити в окремий день через потребу створення спеціального простору для презентації колекції (архітектурно-світлова конструкція, побудована з використанням відображаючих і світлопоглинаючих поверхонь), над яким також працювала Ольга Громова. Центральна ідея колекції — стиль «арт-деко», який поєднав у собі футуризм, модернізм, конструктивізм, баухауз. Узагалі, на думку дизайнера, архітектура сьогодні є основним трендом, який визначає тенденції в усіх дотичних до мистецтва напрямах — починаючи від кіно, закінчуючи модою.
Колекції своєї другої лінії «Viktoria Gres Denim» дизайнер Вікторія Гресь завжди прикрашає неформатністю. Цього разу супроводом для показу стала музика легендарної групи «Queen», а сама колекція була присвячена перегонам. Традиційно для «Viktoria Gres Denim», основну частину колекції склали джинси.
— Джинси зайняли всі ніші в нашому житті, від вечірнього одягу — до домашнього, — коментує Вікторія Гресь. — Нова колекція — це спортивний їх варіант.
Російську дизайнерку, віднедавна постійного учасника Ukrainian Fashion Week, Світлану Тегін розуміють українські модники і хвалить наша фешн-преса. Є за що. Свою нову колекцію вона присвятила романтизму 50—60-х — із парадоксальною назвою «Retro-future». Моделі, за словами дизайнера, складні з точки зору конструкції. Ця складність гармонізується за рахунок відсутності аксесуарів, за винятком вінтажних окулярів 50—60-х років відомих марок — із власної колекції дизайнера. Найчуттєвішими образами колекції стали майже летючі пані в шифонових сукнях вишуканих і непростих кольорів і відтінків — рожевих перлів, пилу і диму.
Закривала покази другого дня колекція Олексія Залевського «Dress code».
— Спочатку був принт зі злою собакою. Потім уже собаки з’явилися на одязі, і, врешті-решт, на подіумі, — розповідає дизайнер про історію появи колекції.
Під класику у виконанні музикантів «Київської камерати» з вибіленими обличчями і волоссям (їх так само торкнулася «рука майстра») виходили моделі з шипами у волоссі і намордниками, у супроводі собак — мопсів, стафтер’єрів, догів. На манекенницях — пишні спідниці, тонкі кружева, вишивка, трикотаж, лакована шкіра, хутро і ... нічого особливого. Деяку прісність і ординарність показаних Олексієм Залевським речей не компенсувало навіть «дог- шоу» і намордники. Між іншим, цей декоративний елемент дизайнер прокоментував так: «Іноді люди ставлять такі запитання, що хочеться надягти на них намордник...»