Сьогодні у Львові в рамках міжнародного арт-проекту «Гранди мистецтва» виступить видатний скрипаль сучасності Гідон Кремер. Його приїзд в Україну завершує європейське турне оркестру «Кремерата Балтики», в якому маестро об'єднав минулого року найталановитіших молодих виконавців Латвії, Литви та Естонії. Цікаво, що, як розповів Кремер на прес-конференції, музиканти в його колективі спілкуються між собою головним чином російською й — трохи рідше — англійською мовами. Що, мабуть, символично. Учень Давида Ойстраха, Кремер успадкував від свого педагога не лише унікальний інструмент роботи Гварнері, а й найкращі риси радянської скрипкової школи — вдумливу віртуозність, шанобливе ставлення до академічної класики та неймовірну відкритість до «нелегальних» інтонацій часу. Вихований у суспільстві казенщини й постійних обмежень, Кремер, мабуть, цінує «таємну свободу», що позначається на його поведінці, в якій серйозність завжди приперчується глузуванням та самоіронією. Навіть у назві оркестру, з яким він виступає, він примудрився іронічно переінакшити класичну «камерату» на «кремерату». При цьому музичного крему від Кремера чекати не варто: на концертах у Львові він виконуватиме переважно опуси композиторів-авангардистів. А звуковий бенкет чекає в суботу киян у залі Національної філармонії, де Кремер зі своїм оркестром виконає комбінацію шлягерних «Пір року» Антоніо Вівальді з однойменним циклом його одного з найулюбленіших сучасних авторів — аргентинця Астора Пьяцолли. До речі, наступного дня в Києві виступатиме хвацька китаянка Ванесса Мей, у програмі якої, напевно, будуть вівальдівські хіти. Заможні меломани матимуть змогу за бажання порівняти клас визнаного генія смичка та відчайдушної поп-зірки. Хоча, чесно кажучи, результат цього мимовільного змагання наперед відомий. Ось тільки квитки на Ванессу Мей чомусь коштують у 100–150 разів дорожче...
№232 03.12.98 «День»
При використанні наших публікацій посилання на газету обов'язкове. © «День»