Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Як сподобатися іноземним туристам

Своїм досвідом готова поділитися Польща — в рамках підготовки до Євро-2012
3 вересня, 2009 - 00:00

Нещодавно у Львові пройшов I Міжнародний тренінг з державного менеджменту «Готуючись до Євро-2012», де експерти Польської агенції туристичного розвитку розповіли українським колегам, як готувати рестораторів, кухарів, обслуговуючий персонал та інших працівників туризму, покращувати рівень обслуговування в готелях, ресторанах, туристичних офісах, а також, як привабити іноземних туристів в Україну. У вересні подібні навчання відбудуться в Києві. Наразі наша головна проблема — брак інформації про український туристичний продукт за кордоном. Вирішити це можна шляхом рекламних кампаній. Які кроки повинна зробити для цього Україна — «Дню» розповів директор державного підприємства «Національний туристичний офіс України» Андрій ПОМОЗ.

— Пане Андрію, на вашу думку, як узагалі розвивається туристичний продукт в Україні?

— Незважаючи на кризу, на центральному та регіональному рівнях управління ведеться серйозна робота щодо розвитку туристичного продукту: у Карпатах набирає обертів гірськолижний курорт «Буковель», під Києвом запрацював парк «Київська Русь», на новий рівень розвитку виходять Шацькі озера. На це витрачають як державні кошти, так і приватні.

В Україні насправді прекрасні умови для розвитку туризму, хороші фахівці, але готелі, ресторани та інші розважальні заклади треба налаштовувати на європейський лад, тоді ми зможемо запросити до України будь-якого туриста. Саме міжнародний тренінг і дає певні відповіді, як це робити на державному рівні. Головне — злагоджена робота усіх, хто займається туристичною галуззю: держави, інвесторів, приватних фондів, державних службовців. Щодо питань інфраструктури та сервісу — ми готові співпрацювати з усіма, хто хоче змінювати ситуацію на краще.

— Що саме може перейняти Україна для розвитку туристичної галузі від Польщі?

— У нас є всі умови для розвитку туризму та його освоєння, адже наш ресурс — гори, море, джерела мінеральної води тощо. Але наразі однією з найбільших проблем туристичного сектору є брак інформації про Україну — починаючи від загальних географічних, історичних чи економічних даних до конкретних контактів у комунальних службах, готелях, на туристичних об’єктах тощо. Тому промоція України за кордоном та всередині держави, розвиток інфраструктури та покращання сервісу — це основні нюанси, на які треба звертати увагу в плані підготовки до чемпіонату. Між іншим, у поляків теж були схожі проблеми. Щоб їх вирішити, вони навчалися в іспанських та ірландських фахівців, а тепер діляться досвідом з Україною, зокрема — як покращити кваліфікацію менеджерів туризму різного рівня: готельного бізнесу, рестораторів тощо. Передусім варто відкривати школи туризму європейського зразка, де кількість практичних занять перевищує кількість теоретичних. Такі школи давно діють в Ірландії, а їхні сертифікати визнають в усьому світі. Не можна сказати, що наші люди менш ввічливі, недостатньо виховані або погано знають іноземну мову — усе це є, просто ще бракує досвіду, як використовувати ці знання на практиці.

Ще одне, що ми маємо перейняти від Польщі, — збільшити кількість державних органів, які опікуються туризмом. Так, для розвитку туристичного ринку в Польщі створили департамент туризму при міністерстві економіки, Польську туристичну організацію, яка займається популяризацією принад Польщі, Інститут туризму, що вивчає ринок туристичних послуг та його можливості. Наразі Польська туристична палата об’єднує більшість туристичних бюро, а їх у Польщі близько трьох тисяч. Дуже важливо, що більшість податків від прибутку регіонального бізнесу залишається в місцевих бюджетах. У нас поки що цього немає. Щоб покращити просування туристичного продукту як в Україні, так і за кордоном, потрібна різнопланова масштабна рекламна кампанія: зовнішня реклама, виставкові заходи, телебачення (на національних каналах вже транслюється відеоролик «Відпочиваємо в Україні»), радіомовлення тощо. Цю роботу необхідно активніше проводити Міністерству культури та туризму у рамках підготовки до Євро-2012. Якщо працювати над цим надалі ще наполегливіше, то через декілька років Україну туристичну не впізнають.

Інна ФІЛІПЕНКО, «День»
Газета: 
Рубрика: