Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Загроза банкрутства «АвтоЗАЗ-Деу» йде від... України?

16 листопада, 2000 - 00:00

На думку голови ради директорів СП Олега Папашева, зараз немає причини драматизувати ситуацію у зв’язку з подіями в Південній Кореї. Поки виникла тільки проблема з взаєморозрахунками: якщо раніше СП працювало з «ДеуМотор» за системою відстрочки платежів за комлектуючі і машинокомплекти (до 180 днів), то тепер підприємству запропоновано працювати за системою передоплати, що, на думку О.Папашева, невигідно. Він категорично не згоден з твердженням, неначе Україна понесла втрати внаслідок реалізації україно-корейського проекту. На доказ своїх слів О.Папашев повідомив такі дані: за роки існування СП в Україну залучено $ 150 млн. прямих інвестицій, отримано $ 45 млн. кредитних коштів, сплачено до бюджету 99,9 млн. грн. податків. Виступаючі наполегливо уникали слова «банкрутство» і наголошували на «чисто українських» проблемах «АтоЗАЗ-Деу», повідомляє кореспондент «Дня» Петро Іжик.

Ще точніше О.Папашев висловився тиждень тому в Запоріжжі: «Доля українського автомобілебудування вирішується все-таки в Україні, і вона залежить насамперед від того, наскільки послідовно нашою державою будуть знищуватися перешкоди на шляху розвитку цієї найважливішої для країни галузі». Основною такою перешкодою, на думку керівництва СП, є безмитне ввезення імпортних авто, яке досягло загрозливих розмірів. «В Україні набагато вигідніше ввозити автомобілі, ніж їх виробляти», — сказав О.Папашев.

За словами О.Папашева, навряд чи можна припустити, що новий власник «Деу Мотор», хто б ним не став, відмовиться від використання потенціалу, що є у компанії, або перепрофілює автомобілебудівні потужності на випуск іншої продукції. Новий власник так само стане і правонаступником усіх зобов’язань, зафіксованих сторонами в засновницьких документах при створенні СП. Підтвердженням тому може служити приклад південнокорейської автомобільної компанії «Кіа», яка також пройшла процедуру банкрутства, але не припинила свого існування.

Пан Парк Санг Кьюн спростував імовірність того, що прибуток СП буде йти на погашення боргів «Деу Мотор»: «При створенні СП ми уклали договір, який забороняє протягом семи років гасити кредит, який Корея надала «АвтоЗАЗу» для погашення внутрішніх боргів, з прибутку СП. Ми не збираємося порушувати угоду».

«Доля україно-корейського СП, — розвинув цю думку О.Папашев, — залежить тільки від нас самих. Керівництво підприємства робить все можливе, щоб вийти на рівень реалізації 40–50 автомобілів в день, однак зусилля ці, без підтримки уряду, для підприємства сьогодні є збитковими. Ми не можемо продавати «Таврії» по ціні $2000, з яких $600 йде на податки».

Дмитро БРОВКІН, «День»
Газета: 
Рубрика: