Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Замість партнерства – конкуренція

Державний авіаперевізник просить про допомогу... державу
4 квітня, 2002 - 00:00

Профспілки АУ критично оцінюють і програму розвитку цивільної авіації в Україні, розроблену Укравіатрансом, в якій не знайшлося місця для національного авіаперевізника, а весь повітряний простір поділено між компаніями з іноземним капіталом. Виконання цієї програми, вважають профактивісти, перетворить Україну на державу з обслуговування іноземних авіакомпаній: реєстрація квитків, доставка багажу, заправляння літаків і тому подібне. У той же час, відзначив С. Валяєв, створення на базі Борисполя великого міжнародного «хабу» (вузлового аеропорту) можливе лише за умови існування українського національного авіаперевізника, що виконує далекі магістральні перевезення.

Ідея об’єднання трьох найбільших авіаперевізників, оприлюднена минулого року міністром транспорту України Валерієм Пустовойтенком, багатьом тоді видалася скороспілою. Далека від практичної реалізації вона і зараз. Більше того, протиріччя між майбутніми партнерами не лише не згладжуються, а ще більше загострюються. «Ми не розуміємо, як можна об’єднати вітчизняний капітал із західним», — сказав С. Валяєв. І без того непроста ситуація ускладнюється тяжким становищем, в якому продовжує перебувати єдина в Україні державна авіакомпанія. Тільки за 9 місяців 2001 року її збитки становили $2,5 млн., а загальна заборгованість із заробітної плати досягла 4,5 млн. грн. Нинішній парк літаків АУ невеликий — два Ту- 134 і один Ту-154. У зв’язку з набуттям чинності з 1 квітня 2002 року більш жорстких норм шуму для авіадвигунів компанії довелося відмовитися від експлуатації Іл-62. Зараз новий керівник АУ Олександр Давидов, який користується підтримкою трудового колективу, перебуває у США, де вирішується питання придбання середньо- і дальньомагістрального літаків. Iз появою нових літаків, сказав С. Валяєв, компанія домагатиметься повернення собі всіх раніше відібраних маршрутів. Він також вважає, що в Україні повинні створити таку законодавчу базу, яка будувалась би у розрахунку на «Авіалінії України» як національного авіаперевізника. «Авіалінії України» звернулися з листом до Президента України, в якому просять главу держави вжити заходів щодо збереження державної цивільної авіації України.

Петро ІЖИК, «День»
Газета: 
Рубрика: