Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Затверджено програму виходу з кризи ЧМП

31 липня, 2003 - 00:00

Про це днями заявив у Одесі президент ДСК ЧМП Михайло Мазовецький. Програму розроблено і затверджено міністром транспорту Георгієм Кирпою та головою Одеської облдержадміністрації Сергієм Гриневецьким і розраховано на 2003—2004 рр. План виведення з кризи Чорноморського пароплавства складається з п’ятьох частин і включає в себе аналіз фінансово-господарчого становища підприємства, план заходів для виходу з кризи, аналіз ефективності використання об’єктів, план-графік реалізації основних заходів і передбачувані результати. У здійсненні плану беруть участь Одеська залізниця, яка виділила кошти для погашення заборгованості за виконавчими листами, об’єднання «Укрморпорт», Мінтранс, уряд України і ряд інших організацій.

Як повідомив на прес-конференції Михайло Мазовецький, Міністерством транспорту планується створення певного стабілізаційного фонду підтримки ЧМП, на що буде виділено 50 млн. гривень. Міністерство збирається також всерйоз зайнятися проблемою повернення боргів ЧМП, навколо яких вже понад десять років ведуться дебати. Зокрема, 43,8 мільйона доларів США, розміщених колись на рахунках Зовнішекономбанку СРСР, $22,6 млн., які заборгувала пароплавству НАК «Нафтогаз Україна», $5 млн. боргу Нацбанку України і 6,6 млн. гривень Міністерства оборони. Повернути ці кошти Чорноморському пароплавству зобов’язалися вже декілька поколінь міністрів транспорту, однак досі нікому це не вдалося. При цьому список названих боржників далеко не повний. Роботи з виявлення реальної кредиторської і дебіторської заборгованості пароплавства, в тому числі за боргами зарубіжних компаній ще не завершено.

«Багато хто вважав, що ЧМП вже ніколи не вибереться з кризи, — заявив президент ДСК Мазовецький. — На це сподівалися насамперед ті, хто викуповував за безцінь майно пароплавства. Але це майно держави, воно перебуває у нас на балансі, і розбазарювати його ми не дозволимо». Сьогодні у Чорноморського пароплавства залишилося 40 об’єктів і близько 140 га землі. Питаннями законності відчуження майна ЧМП сьогодні займається міжвідомча комісія. Зокрема йдеться про об’єкти продані за ухвалою виконавчої служби Мін’юсту. Останні декілька років ЧМП постійно виступає в судах різних інстанцій у ролі відповідача. Двічі підприємство було визнане банкрутом. 18 мільйонів гривень було виплачено ЧМП в рахунок погашення боргів із заробітної платні. Ще 3 мільйони задепоновано для цих цілей на рахунку в «Експресбанку». Цікаво, що на 29 липня в Господарському суді Одеської області було заплановано засідання, на якому ЧМП мало бути вже вкотре визнано банкрутом. Позивачем цього разу виступав колишній працівник пароплавства, який раніше керував готельним комплексом у Мадриді, пан Перевьорткін. Він виставив компанії позов на $890 тис. Однак після втручання СБУ і прокуратури розгляд справи було припинено.

Не дивлячись на всі проблеми, на думку керівництва ЧМП, у компанії є перспективи відродження. Сьогодні вона виживає за рахунок експлуатації залишків берегового майна, оренди об’єктів, друкарських і складських послуг. Окрім того, в Одеській області ЧМП належать два м’ясомолочних комплекси в Любашівці та Іванівському районі. Свого часу на обладнання одного з них було затрачено 12,5 мільйонів дойчмарок, а другого — 8 мільйонів. Але прибутків від вкладених мільйонів пароплавство так і не побачило. У причинах такої безгосподарності сьогодні розбирається прокуратура. А реконструкцією та експлуатацією комплексів, за словами начальника обласного управління морегосподарчого комплексу Сергія Подурця, ЧМП тепер займатиметься спільно з обласною адміністрацією, якій належить 25 відсотків майна.

Олена АСТРАХОВИЧ, «День»
Газета: 
Рубрика: