На розмову з новим міністром освіти і науки Лілією Гриневич зголосилися кілька десятків представників освітянських громадських організацій. Міністр представила їм п’ять ключових напрямів роботи відомства, котрі мають увійти до Програми діяльності Кабінету Міністрів України до кінця 2016 року.
Так, МОН планує провести дерегуляцію та дебюрократизацію в управлінні системою освіти,серед іншого спростити ліцензування та акредитацію навчальних закладів, зокрема приватних. Наступне завдання — оновити якість навчання у середній школі. Для цього планується покращити зміст освіти та підготовку вчителів. Третій пріоритет — модернізація професійно-технічної освіти. Через кризу із утриманням відповідних закладів за рахунок держбюджету Міністерство освіти і науки пропонує перейти на багатоканальне фінансування.
«Також Міносвіти пропонує розробляти нові стандарти змісту вищої освіти, без чого студенти й викладачі поки не відчувають реального впливу цієї реформи. І ще один пріоритет — розвиток науки в Україні. Як її реформувати, нам допоможе з’ясувати аудит науково-інноваційної системи, який відбувається за програмою «Горизонт-2020», — додала Лілія Гриневич.
Громадськість озвучила міністрові зауваження до названих пріоритетів і низку наболілих проблем. Так, учасники зустрічі скаржились на так звані благодійні внески у школах, а по суті — побори, здавання в оренду приміщень навчальних закладів, платне позашкільне навчання, непрозору систему розподілу абітурієнтів у вишах за результатами ЗНО, плагіат у дисертаціях, заблоковану роботу Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, незадовільну якість підручників...
Позиція Міносвіти — всі ці питання вирішувати поступово, вже готуються відповідні законопроекти або зміни до вже чинних законів. Тож у нового міністра, крім визначеної п’ятірки пріоритетів, завдань значно більше.