Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Хто збудує дорогу в Європу?

Учора під стінами Кабміну відбулася акція за участі жителів української Бессарабії за відновлення міжнародної траси Одеса—Рені
28 травня, 2015 - 11:06
траса Одеса—Рені
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

«Всі шляхи ведуть у Рим», — говорить стародавня приказка. Основний її сенс у тому, що стародавні римляни розуміли ключову роль інфраструктури для утримання гігантської Імперії. Завдяки добрим шляхам податки і військові загони могли швидко переміщатися з околиць держави до центру. Але, схоже, українським політикам хронічно не до стародавніх мудрощів, а тим більше — не до їхньої реалізації. Тому для наших реалій скоріше б пасувала приказка «Всі шляхи ведуть до Кабміну», під стінами якого 27 травня пройшла акція партії «Наш край». Мета — привернути увагу уряду до волаючої проблеми, з якою доводиться жити вже багато років мешканцям української Бессарабії. Траса міжнародного значення «Одеса—Рені», яка є найважливішим інфраструктурним елементом для мешканців південної частини Одеської області, не один рік перебуває в аварійному стані.

«Ця проблема сьогодні одна з найважливіших у нашому регіоні, — коментує «Дню» один із організаторів акції депутат Одеської обласної ради Юрій Дімчогло, — Люди вже нічого не хочуть — головне, щоб привели до ладу шлях, і в 9 районах української Бессарабії був би нормальний зв’язок з рештою України. Потрібно відремонтувати цей відтинок міжнародної траси М-15, яка сполучає південь України з Румунією, Болгарією, Грецією та Туреччиною. Через неї проходять сотні тисяч транзитного транспорту, і нам соромно перед міжнародними партнерами за такі дороги. Нещодавно до нас приїжджали європарламентарі, які жахнулися від побаченого, — яма на ямі. Деякі її дільниці цілком непридатні для проїзду, люди виходять із транспорту проходять їх пішки і через 200—300 м сідають до машин». Дімчогло називає приблизну суму, яка необхідна для ремонту дороги, — 40 млн грн. «Усі 300 км дороги потребують ремонту, але особливо розбито ділянки Татарбунари—Ізмаїл. Там уже два роки не було ремонту», — говорить депутат облради.

«Раніше з Одеси до Арциза маршрут їхав дві години, зараз — понад три, — ділиться із «Днем» депутат Арцизької міськради Олександр Антонюк. — Якщо взяти далекі райони — Тарутінський, Болградський, Реніський, то доводиться їхати набагато довше. Продукти, швидка допомога їдуть дуже довго, особливо коли починаються дощі. Окрім того, це шлях до Європи, але нас намагаються об’їжджати, на чому заробляє Молдова. До нас не приїжджають інвестори і нічого не розвивається. Я гадаю, адміністративна реформа і реформа місцевого самоврядування мають розпочатися саме з доріг, адже без них ми нічого не об’єднаємо».

Чи зверне увагу уряд на проблему, яка, безперечно, є актуальною практично для всієї території України, покажуть подальші дії виконавчої влади. В іншому разі учасники акції пообіцяли знову і знову приходити під стіни КМУ. Адже якщо частина Донецької та Луганської областей стали недоступними через російську окупацію, то українська Бессарабія може стати фізично недоступною через зруйновану інфраструктуру.

Дмитро КРИВЦУН, «День»
Газета: 
Рубрика: