Учора біля Київської міської державної адміністрації відбулася дещо нетрадиційна акція протесту. Кияни зібралися тут не за права тварин, не за збереження зелених зон і не через черговий скандальний будівельний об’єкт. Містяни вимагали мудро облаштувати транспортну інфраструктуру, зокрема просили міського голову Віталія Кличка підтримати проект реконструкції Шулявського шляхопроводу за варіантом Віктора Петрука — інженера-транспортника та громадського активіста. Його ідея передбачає будівництво трирівневої розв’язки з реверсним розподільчим кільцем, тоді як влада просуває проект неповного «чотирилисника» вартістю 811,7 мільйонів гривень. Для його реалізації навіть доведеться знести покинуті приміщення старого заводу «Більшовик».
Спочатку ремонті роботи обіцяли почати з травня. Та через скарги на затверджений проект реконструкції від містян терміни зсунули до червня. Кияни зареєстрували на сайті Київради петицію з вимогою провести архітектурний конкурс заради визначення найкращого для міста варіанту розв’язки. Петиція вже набрала необхідні десять тисяч голосів. Які перспективи, що київська влада таки підтримає проект трирівневої розв’язки, та які її переваги над «чотирилисником», «День» запитав у автора проекту Віктора ПЕТРУКА:
«За нашими дослідженнями, 95— 97% киян-автомобілістів підтримують наш проект, — пояснив він. — Якщо влада не хоче погоджуватися з цим, нехай проведе інше дослідження та доведе, що насправді кияни вимагають «чотирилисник». Та громада його не підтримає. Тому буде ця розв’язка побудована, але питання в тому, як довго опиратиметься Віталій Кличко та КМДА. План дій такий: ми намагаємося витягнути адміністрацію на публічні дебати.
Кличко весь час посилається, що йому експерти сказали, що ця розв’язка неможлива з багатьох причин. Чому б не обговорити це на дебатах, громада повинна виступити як журі. Адміністрація зараз приховує від громади справжні мотиви будівництва цієї розв’язки. Друге — ми будемо всіма способами вимагати, щоб мер провів міжнародний конкурс. Нехай незалежні експерти оцінять міст фахово, бо маємо дуже низький фаховий рівень інженерів, які працюють у КМДА.
У містобудівній раді на 56 членів тільки два фахівці-транспортники. Переваги мого проекту: ми не зупинимо місто на 17 місяців, він розв’яже усі 16 напрямів руху, «чотирилисник» розв’яже тільки 12, але без знесення заводу «Більшовик» — ще менше. Додаткові розв’язані напрями скоротять перепробіги в мережі на 92 тисячі машино-кілометрів на добу. Крім того, це дружній до велосипедистів та пішоходів проект, для них передбачено безбар’єрний простір, на відміну від міського проекту, де зберігається існуючий підземний перехід».