Для цього треба зайти на платформу EdEra (ed-era.com) і висловити свої пропозиції. Перша сесія онлайн-обговорення програм для базової школи триватиме по 24 лютого. Новину повідомило Міністерство освіти і науки.
У МОН вважають, що програми варто сформувати так, щоб основні компетенції пронизували весь зміст освіти і робили його прикладним до життя. Як зазначають на сайті відомства, формування компетентностей має забезпечити основна новація цьогорічного оновлення програм — впровадження наскрізних тем, що проходитимуть через основні предмети. Напрацюванням та визначенням цих тем займуться робочі групи з вчителів-практиків, науковців і представників МОН. А на онлайн-платформі EdEra працюватимуть з існуючими програмами, щоб виокремити основні їхні недоліки й запропонувати структурні зміни.
«Наприклад, наскрізною темою може бути «підприємливість і фінансова грамотність». Якщо таку тему буде визначено, то, приміром, під час вивчення матеріалу з математики зміст завдань буде прив’язаний до цього: пропонуватиметься сформувати родинний бюджет із використанням математичних знань, запланувати фінансові витрати на проїзд тощо. Відповідні матеріали, орієнтовані на формування компетентностей, у нас є. Протягом років незалежності міжнародні донори вкладали в нашу країну багато коштів, започатковувалися проекти, в рамках яких створювали якісні освітні матеріали. Як будуть сформульовані наскрізні теми — залежить від робочих груп. Насамперед вони виходитимуть з наявних матеріалів», — цитують на сайті МОН міністра освіти і науки Лілію Гриневич.
До обговорення запропонували 23 навчальні програми для 5—9 класів. «Єдина умова для внесення пропозицій та участі в обговореннях — дотримуватися простих правил (розписані на платформі EdEra. — Ред.), суть яких можна сформулювати п’ятьма словами: пропозиції — по суті, обговорення — ввічливе», — наводять на сайті міністерства слова координатора проекту з оновлення програм базової школи Сергія Горбачова.
На сторінці кожного предмета є свій модератор, який організовує обговорення і заносить пропозиції у зведені таблиці. Після кожного етапу внесення змін до програм їх оприлюднюватимуть з роз’ясненнями, які пропозиції врахували, а які — ні, і чому.