Перші центри надання адміністративних послуг почали з’являтися у 2008 році. Відтоді вони значно розширили спектр послуг. Тут можна отримати паспорт, змінити реєстрацію місця проживання, оформити найрізноманітніші довідки, дозволи та реєстрації.
У Кабміні переконані: якомога більша кількість адміністративних послуг має надаватися в одному місці зі швидким та якісним сервісом. Тож 11 жовтня була схвалена пропозиція Міністерства економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ), спрямована на децентралізацію повноважень виконавчої влади у сфері надання адміністративних послуг. Відтепер, як повідомляє прес-служба МЕРТ, адміністратори ЦНАПів можуть видавати ще й посвідчення водія та свідоцтво про шлюб, а також реєструвати чи знімати з обліку транспортний засіб. У черзі на розширення спектру роботи — низка соціальних послуг. Загалом Мінекономрозвитку рекомендує до надання у таких центрах 106 адмінпослуг.
Міністерство також розробляє єдиний стандарт обслуговування в усіх установах такого профілю в Україні. Серед обов’язкових його пунктів — зовнішній вигляд і дрес-код, усмішка та бездоганна ввічливість. Швидкість обслуговування також має бути однією з переваг ЦНАПів. Електронна черга, велика кількість фахівців і пропрацьовані алгоритми роботи мають скоротити час отримання послуги до 15 хвилин.
Серед пріоритетних напрямків розвитку — і географічна доступність установ, особливо у сільській місцевості та серед населення об’єднаних територіальних громад. Спеціальна робоча група під керівництвом віце-прем’єр-міністра Геннадія Зубка також працює над рекомендаціями з підбору персоналу для ЦНАПів, вибудовування співпраці з бізнесом і подальшого розширення переліку послуг.