Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Шкоди для Дніпра немає»

Киян схвилювало пошкодження дамби на Бортницькій станції аерації
24 квітня, 2018 - 11:38
ФОТО VZ.UA

Зробили це невідомі. За одним із припущень — власники катерів і човнів розібрали частину опорної споруди, зокрема скинули у воду вісім бетонних плит, щоб їх плавзасоби могли вільно пройти Дніпром біля дамби Бортницької станції аерації. Дамба слугувала перекриттям витоку очищеної на станції каналізаційної води до Дніпра.

Новина неабияк схвилювала киян. Бортницька станція аерації, що очищує всі стічні води столиці, давно тримає у напрузі все місто та навколишні території. Зношене обладнання, збудоване ще 1950—1960-х роках, не витримує нинішнього навантаження. У найкритичнішому стані — споруди I-го блоку станції, які експлуатуються ще з 1964 року. Вони давно потребують негайної реконструкції.

У 2012 році на станції вже трапилась масштабна аварія: на самоплинному Лівобережному колекторі поряд із насосною станцією першого підйому стався провал розмірами 10 на 10 метрів та завглибшки 8 метрів. За рік прорвало дамбу між полями станції та Дніпром. Відтоді подібних надзвичайних ситуацій не траплялося, але екологи вважають Бортницьку станцію бомбою уповільненої дії. Тож не дивно, що будь-які новини навіть про маленькі пошкодження Бортницької станції аерації стають приводом для хвилювання.

Цього разу все обійшлося. У цьому «День» запевнив директор станції Володимир Бражник: «Невідомі просто зняли плиту, яку треба тепер відновити. Жодних наслідків це не викликало. І трапилося це аж за дев’ять кілометрів від самої станції. Тому ніякої шкоди для річки Дніпро немає».

Щоб уникати у подальшому навіть малих інцидентів на очисній споруді, потрібна велика реконструкція. Про це чиновники говорять багато років. У червні 2015 року уряд України та Японське агентство міжнародного співробітництва підписали кредитну угоду щодо проекту реконструкції Бортницької станції аерації. За її умовами, Японія надає Україні кредит на суму 108 мільярдів єн на 40 років під  0,1% річних з пільговим періодом десять років. Та власне ремонт станції досі не розпочався. За словами Володимира Бражника, старт реконструкції заплановано на 2019 рік. Наразі готується проектна документація та триває підготовка до міжнародних тендерів, які визначать, хто ремонтуватиме станцію.

 

Інна ЛИХОВИД, «День»
Газета: 
Рубрика: